Junior IT-tekniker inom nätverk / felsökning / NOC till DGC

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-02-20

Företaget
DGC utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. De levererar sina tjänster med hög servicegrad och ett personligt engagemang för sina kunder. Deras vision är att bli erkända som den bästa leverantören av sina tjänster till sin målgrupp. Deras tillväxt ska vara lönsam, grön och hållbar. De är ett värderingsstyrt bolag och har idag cirka 300 medarbetare i Stockholm, Örebro och Göteborg


Dina arbetsuppgifter
I denna roll ansvarar du för nätverksövervakning, felsökning och felhantering hos en av Sveriges största operatörer med leverans till företagskunder. Du ingår i ett NOC-team som jobbar enligt ett rullande schema 365 dagar om året. Du har även kontakt med kunder, både via telefon och mail. När larm inkommer ansvarar du för att lösa ärendet genom felsökning och åtgärdshantering. Vidare ingår incidenthantering, registrering i system, uppföljning av det tekniska ärendet och återkoppling till kund.


Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom IT
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska
• Kunskap om IP och Ethernetbaserade nätverk (routing/switching)
• Kunskaper inom programmering och scripting är starkt meriterande

Vi tror att du som söker har ett starkt tekniskt intresse och en god problemlösningsförmåga. Rollen innefattar kundkontakt och det är därför viktigt att du är serviceinriktad och har ett intresse för att hjälpa kunden. Du är ansvarstagande och har en god förmåga för att arbeta fokuserat och strukturerat i skarpa lägen. Vidare tycker du om att lära dig nya saker och är en person som gärna delar med dig av dina kunskaper till övriga medarbetare.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: nätverkstekniker, NOC, NOC-tekniker, nätverk, CCNA, Cisco, drift, support, telekom, F5, DGC, övervakning, felsökning, ärendehantering, IT, CCNP

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Chloé Ekeram chloe.ekeram@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3976699

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: