Junior IT-tekniker
Invid Globen AB / Supportteknikerjobb / Nacka
2016-11-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior IT-tekniker" (publicerad 2017-02-17) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Invid Globen AB i Nacka,
Stockholm eller i
hela Sverige INVID Globen söker Junior IT-tekniker / 1st line support
Junior tekniker som nyligen avslutat sin utbildning inom IT och som vill jobba med längre uppdrag hos flera av våra kunder
INVID Gruppen ser positivt på framtiden och ett av bolagen, INVID Globen i Stockholm, behöver därför nu stärka upp sitt lag med ytterligare en kompetent medarbetare.
För uppdrag hos flera av våra kunder söker vi nu juniora tekniker som nyligen avslutat sin utbildning inom IT.
Du kommer bli anställd av INVID Globen AB och arbeta med längre uppdrag.
Publiceringsdatum2016-11-02Dina arbetsuppgifterDu kommer att jobba som tekniker på 1st line support och ta emot inkommande ärenden främst via telefon och mail.
De ärenden som du får hantera är relaterat till Microsoft Windowsmiljö och kan gäller framförallt Officeapplikationer, administrering av behörigheter och rättigheter, skrivare och nätverksuppkopplingar.
Vissa dagar kan du även få sitta ute på plats hos våra kunder för att installera ny utrustning eller göra ominstallationer.
Profil och kvalifikationer
Vi tror att du som sökande nyligen avslutat din utbildning inom IT.
Vi ser gärna att du från en LIA-period eller dylikt har fått erfarenhet av att arbeta i en helpdesk och då även har skaffat dig erfarenhet av Active Directory, Exchange och gärna något ärendehanteringssystem.
Du känner dig bekväm bakom telefonen och trivs med att hjälpa användare med deras problem.
Förutom din tekniska kunskap är din sociala kompetens väldigt viktig.
För att lyckas i rollen som support- och onsitetekniker ser vi även att du är en problemlösare, är engagerad och ansvarstagande.
Det är ett krav att din svenska är flytande - i både tal och skrift.
Vårt erbjudande
På INVID Globen får du de verktyg du behöver för att nå dina mål.
Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom HP och Microsoft.
Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.
Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar
Vi tror att du som sökande nyligen avslutat din utbildning inom IT.
Vi ser gärna att du från en LIA-period eller dylikt har fått erfarenhet av att arbeta i en helpdesk och då även har skaffat dig erfarenhet av Active Directory, Exchange och gärna något ärendehanteringssystem.
Du känner dig bekväm bakom telefonen och trivs med att hjälpa användare med deras problem.
Förutom din tekniska kunskap är din sociala kompetens väldigt viktig.
För att lyckas i rollen som support- och onsitetekniker ser vi även att du är en problemlösare, är engagerad och ansvarstagande.
Det är ett krav att din svenska är flytande - i både tal och skrift.
Din lokala IT-partner
INVID Globen är en etablerad IT-aktör med ett
mångfacetterat tjänsteutbud. Vi erbjuder tjänster inom tre
övergripande erbjudandeområden;
IT-infrastruktur, Molntjänster och Verksamhetsstöd.
Företagets ambition är att vara en lokal, trygg och förtroendeingivande
IT-partner med resurser att kunna växa tillsammans med sina kunder.
Företaget består av engagerade medarbetare som levererar nytänkande
och användarvänliga lösningar som skapar kostnadseffektivitet och
andra viktiga mervärden.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-15
KontaktHans Skoglund
hans.skoglund@invid.se 0850600315
Jonas Dahlin
jonas.dahlin@invid.se 0850600309
FöretagINVID Globen AB
AdressINVID Globen AB
Smedjegatan 6
13154 Nacka
KontorsadressSmedjegatan 6
Jobbnummer 3131387
Observera att sista ansökningsdag har passerat.