Junior inköpare till teknikföretag i Täby

Arena Personal Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-12-05

Om tjänsten
Till vår kund i Täby söker vi en junior inköpare. Kundföretaget säljer teknikprodukter i framkant på en global marknad. Detta är ett konsultuppdrag som ska tillträdas nu i slutet av december/början av januari, och kommer pågå till och med 2017-06-30 med chans till förlängning eller rekrytering för rätt person.

Som inköpare för tekniska produkter kommer du hantera olika delar i inköpsprocessen. Mycket av arbetet är administrativt vilket innebär att du kommer hantera ordrar i systemet Movex/M3. Du kommer även ha mycket kontakter, både externt med exempelvis leverantörer och internt med övriga kollegor i gruppen som arbetar med projektinköp. Det är viktigt att du är en självgående person som gärna tar ansvar både administrativt och affärsmässigt. Detta ställer höga krav på din lyhördhet och kommunikativa förmåga.

Du kommer även att vara delaktig i:

• Att förhandla bästa villkor (pris, kvalitet, leveranstid)
• Att kontinuerligt arbeta med leverantörsutveckling så att leverantören möter upp krav på kvalitet, leveransprecision, ledtid mm.
• Att tidigt i produktutvecklingen involvera leverantörerna så att bästa tillverkningsmetoder väljs
• Att hantera komplicerade sekretess-, leverans- och utvecklingsavtal
• Att inköpsbereda artiklar för överlämning till avropsinköpare

Profil
Vi söker dig som har:

• Någon form av utbildning inom inköp
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av inköp
• Intresse/erfarenhet från tekniska produkter är en stor fördel
• Flytande i engelska i både tal och skrift
• Analytisk förmåga samt ett lösningsorienterat förhållningssätt
• Förmåga att leverera resultat i en komplex miljö
• Positiv, serviceinriktad och prestigelös
• Möjlighet att börja ett nytt jobb inom två veckor

Vi kommer löpande presentera kandidater för kund, därför ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om verksamheten

Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-18
Ange följande referens när du ansöker: 4049
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katja Löfström katja.lofstrom@arenapersonal.com

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Jobbnummer
3195522

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: