Junior HR-assistent med sinne för siffror till välkänt företag

Magna AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-10-25

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu för kunds räkning en HR-assistent till deras löneavdelning i Solna. I rollen kommer du avlasta löneavdelningen med främst HR- relaterad administration.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:
• Registrera föräldraledigheter och andra personalrelaterade uppgifter i lönesystemet SAP,
• Skriva anställningsavtal för nya medarbetare

Arbetets omfattning:
Omfattningen av tjänsten är 100% med start 27:e november 2016 och fram till 31:a dec 2017. Du kommer att vara anställd av oss på Magna men arbetar som konsult, det vill säga uthyrd till kundföretaget.

Kundföretaget

Vår kund är ett statligt företag med huvudkontoret placerat i ljusa och fräscha lokaler i Solna. Företaget är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen 30 181 anställda.

Profil
Kompetenser
Vi söker dig som är nyexaminerad inom HR, personal/administration eller har en gymnasieutbildning med en grundförståelde för HR-begrepp. Du har ett sinne för siffror, där vi gärna ser att du haft en ekonomisk inriktning på gymnasiet. Det är meriterande om du har någon form av personalinriktad arbetslivserfarenhet.

Dina personliga egenskaper
För att trivas på företaget tror vi att du är kommunikativ och serviceminded. Då tjänsten innebär att stödja verksamheten på ett så effektivt sätt som möjligt är det viktigt att du är en lagspelare och tycker om att ge bästa möjliga support. Du har bra struktur i dina arbetsuppgifter, är lösningsorienterad och duktig på administration.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Emma Henriksen via emma.henriksen@magna.se .

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-04
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 7174
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Henriksen emma.henriksen@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3124339

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: