Junior HR-advisor till internationellt fordonsföretag!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en nyexaminerad personalvetare som söker ditt första långsiktiga uppdrag inom HR? Har du erfarenhet av administration och kundsupport samt är en lagspelare ut i fingerspetsarna? Vi på Adecco söker dig som är i början av din karriär till en eftertraktad tjänst hos vår kund inom fordonsindustrin i Göteborg!

Publiceringsdatum
2017-04-27

Om tjänsten
Som Junior HR-advisor kommer du att arbeta på en större HR avdelning i en supportfunktion inom en global koncern med enklare personaladministrativa uppgifter. Du kommer att agera som kontaktperson för medarbetare, HRBP 's och chefer inom företaget i HR relaterade frågor. Din roll innefattar att ansvara för att den som vänder sig till din enhet med personalrelaterade frågor alltid får ett svar eller återkoppling inom 24 timmar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
• Vara första kontaktperson vid inkommande samtal eller mail
• Ge information och rådgivning i HR-relaterade procedurer, rutiner och regler
• Registrera alla frågor och svar i ärendehanteringssystemet på ett tydligt och professionellt sätt
• Säkerställa att det svar som lämnas överensstämmer med företagets policies och gällande kollektivavtal, samt agera utifrån PUL och de regler som gäller för sekretess och säkerhetsfrågor inom företaget
• Guida kunden om hur man kan hitta HR-relaterad information
• Kontinuerligt arbeta med att skapa och upprätthålla goda relationer inom hela HR leveransmodellen
• Identifiera och registrera positiva och negativa synpunkter från kunder

Andra arbetsuppgifter som förekommer är att identifiera möjligheterna för att förbättra produktivitet, effektivitet och kvalitet inom enheten samt driva HR administrativa förbättringsaktiviteter. Du kommer att jobba i ett sammansvetsat team där ni tillsammans strävar efter att ge första klassig service.

Du kommer att bli anställd hos Adecco som en del av vår konsultverksamhet och arbeta hos en av våra kunder som är verksamma inom fordonsindustrinmed placering i Arendal, Hisingen. Uppdraget ska tillsättas omgående och pågår löpande. Uppdraget är på heltid, dagtid.

Om dig
Vi tror att du som söker troligtvis har en nyligen avslutad utbildning inom HR eller närliggande område. Har du tidigare erfarenhet av arbete i en supportfunktion eller Contact center med fokus på HR-frågor kommer du snabbt att känna dig hemma i rollen. Erfarenhet av uppgifter så som schemaläggning, tidrapportering och/eller lön är högst meriterande.

Som person är du kommunikativ, serviceminded och affärsinriktad. Du är lyhörd, tycker om att hjälpa andra människor och har lätt för att förklara saker för andra. Du är engagerad, målinriktad och har ett genuint och stort intresse för hela HR-området. Eftersom enheten i stor utsträckning arbetar som ett team är det väldigt viktigt att du har en god samarbetsförmåga och dels kan dela med dig av din egen kompetens, såväl som att tillgodogöra dig andra personers kompetenser. Vidare har du ett stort kundfokus, god prioriteringsförmåga och ett öga för detaljer. Trivs du dessutom i en internationell miljö och är van att kommunicera både muntligt och skriftligt på så väl svenska som engelska kommer du att känna dig som hemma på din nya arbetsplats. Att med lätthet sätta sig in i nya datasystem är inga problem för dig och du får gärna ha tidigare erfarenhet av att ha arbeta med exempelvis SAP.

Då du kommer att kommunicera med personer på alla nivåer inom organisationen är du tillmötesgående och social, och kan med ödmjukhet ta dig an olika typer av arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Viktigt för tjänsten:

• Eftergymnasial utbildning inom HR eller liknande
• Erfarenhet av en supportfunktion eller liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Om anställningen
Tjänsten som junior HR advisor är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Hos vår kund ges du möjlighet att utvecklas samtidigt som du ges chansen att bygga upp ett globalt nätverk.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031-764 35 23.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3464550

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: