Junior Helpdesk-tekniker till stort Skandinaviskt företag

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:
Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2011-10-06

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en helpdesk-tekniker. Företagets verksamhet bygger på att tillhandahålla tjänster inom el, vs och ventilation. De arbetar med små serviceuppdrag och även med mer omfattande entreprenadprojekt där de har ansvar för alla installationer i till exempel kontor, bostadshus, industrier och byggnader. Företaget är verksamt i Skandinavien och finns representerade med flera lokala kontor i dessa länder. Till IT-avdelningen på huvudkontoret i södra Stockholm behövs nu förstärkning i form av en junior helpdesk-tekniker med insikt i IT-området.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som helpdesk-tekniker kommer du att tillhöra ett team om tre personer. Du kommer främst att arbeta med Firstline support och ta emot samtal samt ärenden via mail och ärendehanteringssystem. Huvudfokus ligger på att informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning. Du ska fungera som länken mellan användarna, vår kund och deras leverantörer. I denna roll är du delaktig i hela processen från att ta emot och registrera ett ärende till att följa upp och rapportera tills ärendet avslutas och stängs.

Kvalifikationer
Teknisk profil
För att kunna utföra effektiv problemvärdering samt svara på IT-relaterade frågor krävs insikt inom IT-området. Den vi söker har därför en allmän IT-orientering och har minst 6 månaders erfarenhet av Firstline - support. Det är ett krav att du har erfarenhet av Active Directory, Microsoft Exchange och Windows XP. Vidare ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av Microsoft Office 2003/2007 i Citrix-miljö samt lokalt på PC. Har du erfarenhet av något ärendehanteringssystem, gärna Altris, ses detta som ett plus.
Vem är du?
Som person är du serviceminded, nyfiken och strukturerad. Du ska inte bara kunna lösa de tekniska delarna av problemen utan också i dialog med användaren kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren. Det är därför av stor betydelse att du är social, pedagogisk och kan förmedla dina kunskaper inom IT-området. Tjänsten kräver grundläggande förståelse för norska då en del av supporten kommer vara mot kontor i Norge.
Övrig information:
Start:Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön:Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Sökord: Helpdesk, IT, Stockholm, helpdesk-tekniker, first line support, Active Directory, Microsoft Exchange, Windows XP, Microsoft Office 2003/2007, Citrix, PC.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Isabelle Riddez

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsgatan 172
11728 Stockholm

Jobbnummer
1048086

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: