Junior handläggare till ekonomienheten

Riksdagsförvaltningen Administrativa Avdelningen / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Administrativa Avdelningen i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av kvalitet, kompetens och engagemang. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Ekonomienheten ansvarar för Riksdagsförvaltningens ekonomiska planering, redovisning och uppföljning samt upphandlingsfunktionen. På enheten arbetar 16 personer. Riksdagsförvaltningen har en budgetomslutning på ca 1,7 miljarder kronor.

Publiceringsdatum
2016-09-22

Arbetsuppgifter
Arbetet består till stor del av att delta i Riksdagsförvaltningens process för ekonomi- och verksamhetsuppföljning, dvs. att sammanställa, följa upp och analysera ekonomiska och andra uppgifter. Du deltar även som stöd i myndighetens budget- och verksamhetsplanering, t. ex. sammanställning och granskning av ekonomiska rapporter. Vidare kan konsultativt arbete i ekonomiadministrativa frågor ingå. Som medarbetare hos oss har du alltid ett flertal olika projekt på gång samtidigt, och du arbetar i nära samarbete med kollegorna inom enheten och den övriga förvaltningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleexamen, gärna inom ekonomi. Du har gärna några års erfarenhet av redovisnings-, budget- eller uppföljningsarbete. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, då särskilt Excel och Word.

Arbetet kräver att du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter, är noggrann, analytisk, självständig och har god samarbetsförmåga. Du är van vid att ta egna initiativ och kan hantera tidspress vid arbetstoppar. Arbetet ställer krav på god pedagogisk förmåga och att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Erfarenhet från statlig verksamhet är meriterande.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-06
Ange följande referens när du ansöker: 22-2016/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tarja Engström, Ekonomichef 08-786 42 18

Facklig kontakt
Christina Ribbhagen, Saco 08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund, ST 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko 08-786 40 00

Företag
Riksdagsförvaltningen ADMINISTRATIVA AVDELNINGEN

Adress
Riksdagsförvaltningen ADMINISTRATIVA AVDELNINGEN
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM

Kontorsadress
10012 Stockholm

Jobbnummer
3062024

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen Administrativa Avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen Administrativa Avdelningen: