Junior Ekonomiassistent

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-03-23

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Wackes har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Wackes en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Wackes viktigaste tillgång är sina anställda. Här möts du av en företagskultur som bygger på att det ska kännas roligt att gå till jobbet och där det finns plats för utveckling. Deras värdeord - engagemang, nyfikenhet och respekt - ska genomsyra allt dom gör.

Wackes erbjuder noggrant utvalda och hållbara produkter och tjänster som stärker och synliggör sina kunders varumärken. Företagets expertis är varumärkesstärkande profilprodukter, företagspresenter, kreativa kampanjlösningar, expomaterial och kläder. Med ett tydligt kvalitets- och hållbarhetsfokus strävar de efter att följa och överträffa de högsta internationella CSR- och miljöstandarderna.

Wackes grundades 1983 i Borås och är nu bland de 2-3 största i branschen inom Sverige. Deras ambition var, och är fortfarande, att tillhandahålla högkvalitativa marknadsföringslösningar till stora och medelstora globala och nordiska företag och organisationer. Under åren har Wackes växt och utvecklat sitt erbjudande. De har kontor i Borås, Göteborg, Malmö, Stockholm, Helsingfors, Oslo och Shanghai.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent är du ansvarig för att hantera kundreskontran och säkerställa ett effektivt kassaflöde. Detta innefattar att hantera betalningar från kunder och matcha inbetalningarna med fakturorna vid otydliga referenser. Du har även ansvar för att upprätthålla kundregistret och se till att faktureringsunderlaget är korrekt inlagt för varje kund. På sikt kommer rollen att inkludera godkännande av nya kunder och vård av befintliga kunders information i systemet, för att förbättra processerna.

Dessutom kommer du att utföra kassaflödesanalyser och bedömningar av statusuppdateringar, för att göra ekonomiska bedömningar tillsammans med CFO. Kravhantering och hantering av betalningspåminnelser ingår också i rollen. Du kommer att ha mejl- och telefonkontakt med kunder som inte har betalat och undersöka orsaken till förseningen, samtidigt som du arbetar aktivt för att få in deras betalningar. Rollen har många kontaktytor, både internt och externt, där du exempelvis samarbetar nära med försäljningsavdelningen för att säkerställa korrekta uppgifter till kunder och driva in betalningar.

• Driva in betalningar och skicka betalningspåminnelser
• Hantera och matcha inbetalningar mot fakturor
• Intern-och extern kontakt med avseende för arbetsuppgifterna

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Arbetslivserfarenhet utav ekonomiarbete är meriterande

För att trivas i denna roll som ekonomiassistent hos Wackes är du en person som söker efter mer ekonomierfarenhet och som är hungrig på mer kunskap och lärdom inom området. Du är en ihärdig person som har skinn på näsan och har förmågan att ta stort eget ansvar. Vidare har du ett noggrant arbetssätt och förmåga att hålla ordning och reda. För att lyckas i rollen har du även en rak och öppen kommunikation där du också trivs med att samarbeta med andra.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Selina Fredin
selina.fredin@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7579821

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: