Jr. supporttekniker till fartfylld helpdesk

Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Norrköping

Är du ganska ny inom helpdesk- och supportområdet och vill nu fortsätta utvecklas i en variationsrik roll? Är du social person med en positiv inställning som gärna sträcker ut en hjälpande hand till mindre IT-kunniga kollegor? Då är det här uppdraget för dig!

Publiceringsdatum
2014-10-01

Beskrivning
Perido söker en support/helpdeskmedarbetare till vår kund, en myndighet i Norrköping. Uppdraget drar med fördel i gång så snart som möjligt, och du som är intresserad av detta uppdrag bör skicka in din ansökan så snart du ser den här annonsen!

I det här uppdraget blir du en del av vår kunds snabba och professionella helpdesk som ger support till medarbetare på myndigheten samt till internationella kontakter avseende verkets IT-infrastruktur och IT-system. Det är en variationsrik roll som passar dig som vill fortsätta utvecklas inom support- och helpdeskområdet och som tycker att det är roligt att lösa problem och hjälpa folk. Uppdraget inleds med en kortare upplärning där du får en överblick över IT-system och hur helpdesken fungerar. I rollen, där du framför allt ger support via telefon, kommer du få möjlighet att jobba med:

• Prioritera och lösa inkomna supportärenden (och ibland skicka vidare till andra resurser)
• Hantera kontakter med leverantörer angående ex. hårdvarusupport
• Genomföra installationer i samband med tekniska projekt och uppdrag
• Daglig övervakning, felavhjälpning och felrapportering avseende IT-infrastruktur och IT-system

För att passa in i detta uppdraget är det viktigt att du trivs i en social roll med mycket fokus på användaren. Du har en god känsla för service och har en positiv inställning till problemlösning och att hjälpa dina medarbetare (som kanske inte alltid har så bra IT-koll). Eftersom vissa dagsresor till kontor utanför Norrköping kan förekomma är det en stor fördel om du har B-körkort. Är det här tjänsten för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasieutbildning, gärna med IT-inriktning
• Någon erfarenhet av helpdesk/supportarbete
• Mycket meriterande med B-körkort
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, tillträde omgående. Uppdragstid till 19/12.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 10871DB i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
10871DB

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 10871DB
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2015226

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: