Jourhemssekreterare

Ystads kommun, Social Omsorg / Administratörsjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ystads kommun, Social Omsorg i Ystad

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.
Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

Kommunerna Ystad, Sjöbo, Simrishamn, Tomelilla och Skurup (SÖSK kommunerna) samverkar idag gällande kommunernas gemensamma kontrakterade jourhem. För oss i SÖSK kommunerna är det viktigt att kunna erbjuda bra och stabila jourhem för de barn som blir akut placerade. Vi vill att barnen ska mötas av trygga vuxna som kan stötta barnen i all den oro som de upplever. Därför har vi nu valt att ta ytterligare ett steg i samverkan och startar nu upp en jourhemsverksamhet som kommer att vara beläget i Ystads kommun. Vi söker därför en jourhemssekreterare som kommer att ha ansvar för de kontrakterade jourhemmen, andra jourhem samt initialt bygga upp en bra och stabil jourhemsorganisation.

Som jourhemssekreterare kommer du att ingå i Barn och Familjeenheten som idag består av cirka 30 medarbetare. Du kommer tillhöra familjehemsgruppen som består av två familjehemssekreterare och tre barnsekreterare som ansvarar för de familjehemsplacerade barnen och deras familjehem. Då tjänsten innebär att det kommer att behövas hjälp från andra medarbetare i gruppen ex vid utredningar av jourhem och jourtelefonen så innebär det också att du som jourhemssekreterare kommer att behöva var behjälplig familjehemssekreterarna i gruppen



Publiceringsdatum
2018-07-26

Arbetsuppgifter
I dagsläget har kommunerna tre gemensamma kontrakterade jourhem men målet är också att kunna erbjuda platser i andra jourhem när våra kontrakterade jourhem ej har plats.

Som jourhemssekreterare kommer du var den person som har den främsta kontakten med våra jourhem. Du kommer bl.a. att ha ansvar för handledning, rekrytering, avtal och utbildning. Du kommer också vara ansvarig för den dagliga telefonjour (nyplaceringar) som kommer att finnas för samtliga socialtjänster i SÖSK.

Initialt handlar arbetet om att bygga upp en stabil organisation där det finns tydliga rutiner och riktlinjer för såväl jourhemmen som kommunerna.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig utbildning. Du ska ha arbetat flera år med socialt arbete. Erfarenhet av arbete med familjehem och jourhem är mycket meriterande. Du ska vara serviceinriktad då det ingår i uppgifterna att ge service till flertalet kommuner samt till alla jourhem. Vi ser också att det är viktigt att du har en god samordningsförmåga och att du är duktig på utvecklingsfrågor. Meriterande är också om du har utbildning i BBIC, Kälvesten, någon form av handledningsutbildning samt "Ett hem att växa i".
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-10-01 Enligt överenskommelse Intervju kommer att hållas den 3 september .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-26
Ange följande referens när du ansöker: 274.18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josefin Hallgren josefin.hallgren@ystad.se 0411-577357

Företag
Ystads kommun, Social Omsorg

Adress
Ystads kommun, Social Omsorg
Nya Rådhuset
27180 YSTAD

Kontorsadress
27180 Ystad

Jobbnummer
4263954

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ystads kommun, Social Omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ystads kommun, Social Omsorg: