Jourhandläggare, 5 st timvikarier till Stockholms Trygghetsjour,

Stockholms stad; Äldreförvaltningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Äldreförvaltningen i Stockholm

Stockholms Stad
Äldreförvaltningen

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Stockholms Trygghetsjour är en kommunövergripande verksamhet och består av enheterna Trygghetsjouren, Larmcentralen och Jourpatrullen.
5 plats(er). 5 st timvikarier
Som jourhandläggare på Trygghetsjouren ansvarar du för arbetsledning av vårdpersonal, ger råd och stöd till enskilda samt fattar biståndsbeslut i akut uppkomna situationer. Detta innebär att Trygghetsjouren tar över myndighetsansvaret från Stockholms stadsdelar under icke kontorstid. Som jourhandläggare tjänstgör du i stor omfattning på Larmcentralen, där du tar emot och åtgärdar larmanrop.

Arbetstiden gäller dygnets alla timmar och avser både kortare och längre arbetspass, beroende på behov.

Du är socionom med inriktning mot äldre- och funktionsnedsatta eller har annan utbildning som prövas likvärdig. Erfarenheter från biståndsbedömning och arbetsledning inom området äldre- och funktionshinder är ett krav. Eftersom du i ditt arbete har många kontakter med allmänhet, vårdpersonal, sjukhus, polis, SOS, biståndsbedömare m.fl. måste du ha lätt för att samarbeta. Periodvis är arbetet stressigt då snabba och professionella bedömningar måste göras för att den enskilde ska få hjälp så fort som möjligt. Dessa situationer ställer stora krav på din förmåga att både arbeta självständigt men också kunna samarbeta för att koordinera nödvändiga insatser för den enskilde. Du måste ha förmåga att oavsett situation ge kunden och andra ett mycket gott bemötande. Du ges en strukturerad och omfattande introduktion och handledning i samband med att du börjar hos oss.

Löneform: Timlön.
Anställningsform: Tidsbegränsad.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.
Arbetstid: Skift. Anställningsbeskrivning: anställning för återkommande visstidsanställning beroende på behov. Arbetstiden gäller dygnets alla timmar och avser både kortare och längre arbetspass.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Ingrid Sjödin,08-508 12 40 696

Tommie Thunström, Vision, 08-508 25 580, tommie.thunstrom@stockholm.se (facklig)
Rita Gottberg, SACO, 08-508 40 627, rita.gottberg@stockholm.se (facklig)

Tillträde: Tillträde omgående, enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2012-11-06

Arbetstider och omfattning
Heltid Upphör: 2013-08-31.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-26
Ansökan skickas till:
Äldreförvaltningen
Ange följande referens när du ansöker: A18216
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Äldreförvaltningen

Adress
Stockholms stad; Äldreförvaltningen
Äldreförvaltningen

Jobbnummer
1384547

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Äldreförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Äldreförvaltningen: