Jobbcoach/ Handledare

AB Arbetskonsulterna i Sverige / Personaltjänstemannajobb / Södertälje
2016-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Jobbcoach/ Handledare" (publicerad 2018-10-14) ⬅️


Visa alla personaltjänstemannajobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Arbetskonsulterna i Sverige i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Din uppgift som handledare är att matcha, hitta jobb, coacha och motivera arbetssökande med det tydliga målet att de ska komma ut på arbetsmarknaden. Som handledare arbetar du med rätt metoder för att matcha arbetssökandes profiler mot arbetsgivares behov. Du kommer även att arbeta med att aktivt sälja in och marknadsföra tjänsten gentemot deltagare och arbetsgivare.

Rollen:
• Hitta lediga tjänster, utöka nätverk samt samarbeta med arbetsgivare och matcha deltagare mot arbete
• Motivera deltagare
• Resultatansvar
• Kartläggning av deltagarens kompetens och intressen
• Individuella samtal samt seminarier för grupper
• Administration
• Kontakt med Arbetsförmedlingens handläggare

Alternativ 1:

Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap,arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Arbetslivserfarenhet (erhållen under de senaste fem åren): Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.

Alternativ 2:

Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet (erhållen under de senaste 5 åren): Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom områdena arbetsledning med personalansvar, rekryteringsarbete, omställningsarbete, studie- och yrkesvägledning, personal och HR, arbetslivspsykologi eller beteendevetenskap riktad mot vuxna.

Publiceringsdatum
2016-11-14

Övrig information
• Prestigelöst förhållningssätt
• God kännedom om arbetsmarknaden och olika nätverk
• Flytande svenska i tal och skrift
• God datorvana
• Förmåga att kunna stå inför grupp
• Flexibel och förmåga att ta egna initiativ samt utåtriktad
• Plus om du är arabisktalande

Arbetskonsulterna AB grundades 2011 och jobbar uteslutande med att få ut deltagare ut på arbetsmarknaden. Vi har ett prestigelöst team som strävar efter att nå resultat och hjälpa våra deltagare ut i arbete.
Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, samt stöd i att söka sig vidare till studier via vår studie och yrkesvägledare.

Varaktighet, arbetstid
Provanställning 6 månader 40%-60%

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-14

Företag
AB ARBETSKONSULTERNA I SVERIGE

Adress
AB ARBETSKONSULTERNA I SVERIGE
jenny Lidmans stig 2
15156 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Järnagatan 16

Jobbnummer
3158775

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Arbetskonsulterna i Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Arbetskonsulterna i Sverige: