Jobba som IT-tekniker i vår servicedesk!

Teleservice Skåne AB / Supportteknikerjobb / Sjöbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sjöbo, Tomelilla, Skurup, Hörby, Ystad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Teleservice Skåne AB i Sjöbo, Ystad, Malmö eller i hela Sverige

Framgångsrikt och expansivt it-företag
Teleservice är ett expansivt it-företag som ser framtidens digitala möjligheter. Våra affärsområden - it, fiberutbyggnad och bredband implementerar dagligen ny modern teknik till privat- och företagskunder. Vi har tagit fram lösningar efter våra kunders behov sedan starten 1973. Alltid med fokus på ständig utveckling och exemplarisk service. Idag är vi över 150 anställda med kontor i Sjöbo, Ystad och Malmö.

Dina arbetsuppgifter på IT-Servicedesk
Du tillhör ett team vars uppgift är att ta hand om inkommande ärende, larm och förvalta avtal mot våra kunder.

Du kommer att arbeta som 1st-linetekniker i vår servicedesk där du kommer att vara en av dem i gruppen som våra kunder kommer i kontakt med först.

Du hanterar dagligen incidenter och tjänsteförfrågningar av varierande karaktär och svårighetsgrad där du jobbar med datorer, servrar, nätverk.

Variationen på ärenden är stor och kräver en bred kompetens inom alla områden. Kunderna du arbetar mot har befintlig IT-miljö som är placerad hos kund eller i någon av Teleservices serverhallar. Installation, felsökning och underhåll är vardagliga uppgifter och vid behov har man möjlighet att eskalera till vår 2nd eller 3rd line.

Vi vill gärna att ärendena blir lösta snabbt och så nära användarna som möjligt, så därför jobbar vi aktivt med kompetensutveckling och kompetensöverföring för att öka kvalitén. Därav är viktigt att du är aktiv i egen utveckling och tar ansvar för den.

Beskrivning av dig
Vi söker dig som gärna har erfarenhet eller precis avslutat en yrkesutbildning inom området.

Du har goda tekniska kunskaper samt gärna erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt och effektivt. Du triggas av att lösa ärenden och gör alltid ditt bästa för att hjälpa kunden på ett professionellt sett.

Eftersom vi kommunicerar mycket i telefon och i skrift mot användare så vill vi at du gillar sociala interaktioner och behärskar svenska i skrift. Därför är det viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor, har en god känsla för service och agerar professionellt i alla situationer.

Vi är ett positivt företag med mycket energi och våra IT-tekniker uppskattas av våra kunder. Som person är du flexibel och inte rädd för att anta nya utmaningar. Då du ingår i ett team ska du tycka om att vara en lagspelare, men även kunna ta egna initiativ.

Att du strävar efter ständig utveckling och lärande ser vi som en självklarhet.

Då du kommer att utvecklas i rollen, så finns det även möjligheter att avancera hos oss.

Utbildning/erfarenhet

• Goda kunskaper i Office 365
• Goda kunskaper i serverfunktioner som Remote Desktop Services och Active Directory

B-körkort Flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Meriterande:

• Kunskaper motsvarande MCPS, MCNPS, MCSA (Office 365), MCTEM, MCSE, MCITP, MCTS
• Erfarenheter av Microsoft molnlösningar
• IP-telefoni, växelsystem

Sista dag att ansöka är 28/2 2020
Omfattning: 100%
Anställningsform: Tillsvidare
Placering: Sjöbo, Malmö eller Ystad

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2020-02-05

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-07-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Teleservice Skåne AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Teleservice Skåne AB (org.nr 556182-1785), http://www.teleservice.net

Arbetsplats
Teleservice Skåne

Jobbnummer
5079406

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Teleservice Skåne AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Teleservice Skåne AB: