Jira Service Manager-expert till Pensionsmyndigheten

Ammi Technology AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ammi Technology AB i Stockholm, Järfälla, Södertälje, Uppsala, Västerås eller i hela Sverige

Ammi är det lilla bolaget med den stora kompetensen. Vi finns för våra kunder när de behöver åstadkomma förändring eller ta ett rejält kliv framåt i utvecklingen inom sitt verksamhetsområde.
Vi på Ammi är både erfarna, kunniga och agila, alltid med kundens bästa för våra ögon. Ammi startade som ett produktbolag inom configuration management, men har vuxit och är idag verksamma inom såväl projektledning, utveckling och förvaltningsledning. Våra kunder är oftast myndigheter och tillverkande industri.
Uppdragsbeskrivning
Vi söker nu en Jira Service Manager-expert till Pensionsmyndigheten.

Uppdraget omfattar:
Pensionsmyndigheten har sedan flera år tillbaka använt Atlassiansviten Jira Software, Confluence och Bitbucket för ärendehantering, delning av information och versionshantering av kod. Nu ska sviten utökas med Jira Service Management för att bygga stödmyndighetens ITSM processer.

Uppdraget handlar också om att bygga vidare på den CMDB som finns i Insight och som ska användas i både Jira Service Management och Jira Software. Insight blir en central del i Atlassiansviten och det är mycket viktigt att vi utnyttjar och implementerar den på bästa sätt. Konsulten ska kunna ge stöd till de utvecklare och användare som arbetar med uppbyggnaden av ett CMDB i Insight.
I uppdraget ingår också att ge stöd till uppsättning av processer/workflows enligt best practice i Jira Service Management. Vidare behöver teamen som ska arbeta i verktyget stöttning för att på bästa sätt ta till sig nya arbetssätt
Skallkrav
Erfarenhet (minst 3 år) av att administrera och konfigurera Atlassian produkten Jira Service Management : Ja
Erfarenhet (minst 3 år) av att implementera Insight och rulla ut användningen av det tillsammans med Jira Service Management. : Ja
Erfarenhet (minst 3 år) av att använda och konfigurera Atlassian produkten Jira Software : Ja
Erfarenhet (minst 3 år) av att använda och konfigurera Atlassian produkten Confluence : Ja
Erfarenhet (minst 3 år) av att implementera stöd och best practices för ITSM processer i Jira Service Management. : Ja
Uppdragsavtalet från KeyMan måste tecknas direkt med det bolag konsulten är anställd i (inget annat tillåts av PM) : Ja

Börkrav
Vana av att arbeta agilt : Ja
Vana av att arbeta enligt SAFe : Ja
Vana av att arbeta med ITIL processer : Ja

Publiceringsdatum
2022-06-21

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-23

Företag
AMMI Technology AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Jira Service Manager".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ammi Technology AB (org.nr 559176-7909)
114 44  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: info@ammisoftware.com

Jobbnummer
6763523

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ammi Technology AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ammi Technology AB: