Jämställdhetsmyndigheten söker verksjurist - Regeringskansliet - Administratörsjobb i Göteborg
Jämställdhetsmyndigheten söker verksjurist
Regeringskansliet / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Göteborg

Om Jämställdhetsmyndigheten
I januari 2018 kommer Jämställdhetsmyndigheten att starta sin verksamhet i Göteborg. Myndighetens uppgift är att bidra till en strategisk, sammanhållen och hållbar styrning och ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndigheten kommer att ansvara för uppföljning, analys, samordning och stöd utifrån de jämställdhetspolitiska målen. Vidare kommer myndigheten att fördela bidrag till jämställdhetsprojekt och kvinnors organisering samt i övrigt bistå regeringen i t.ex. det internationella arbetet på området.

Arbetsuppgifter
Som verksjurist kommer du att arbeta med att ge juridiskt stöd till myndighetsledningen inom framför allt det förvaltningsrättsliga området. Du kommer att bereda juridiska frågor inom myndighetens verksamhetsområde t.ex. frågor om diarium, arkiv, informationssäkerhet och upphandling

Du kommer också att medverka i utvecklingsprojekt inom myndigheten och i utredningsarbete.
Arbetet omfattar även medverkan i att ta fram och kvalitetssäkra olika typer av dokument, t.ex. myndighetsbeslut, styrdokument, remissvar och andra yttranden. Verksjuristen tillhör den administrativa enheten.

Kvalifikationer
* juristexamen/jur.kand.
* flerårig erfarenhet från juridiskt arbete i statlig verksamhet

För arbetet är det viktigt att du är lyhörd för vad som behöver göras och kan ta dig an både strategiska och löpande uppgifter. Du har analytisk förmåga och gott omdöme liksom god kommunikativ förmåga. Initiativförmåga och förmåga att tillämpa juridiken i olika sammanhang är också nödvändiga förmågor. Du har ett öppet förhållningssätt när du samarbetar med andra professioner.

Meriterande
* erfarenheter från kvalificerat utredningsarbete
* vana av att arbeta med att utveckla organisation
* ansvarat för utvecklingsprojekt
* deltagit i upphandlingsarbete
* erfarenheter av informationssäkerhetsarbete

Vi eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen vad gäller kompetenser och erfarenheter och vi lägger vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Tillsvidareanställning med tillträde under hösten 2017 enligt överenskommelse. Under 2017 kommer arbetet att genomföras inom ramen för utredningen om inrättandet av en jämställdhetsmyndighet. Från och med den 1 januari 2018 är Jämställdhetsmyndigheten arbetsgivare.

Provanställning (sex månader) tillämpas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet, kontakta Anna Aspegren, i utredningen för inrättandet av en jämställdhetsmyndighet på 08-405 87 27. Fackliga kontaktpersoner är Anna Westling för Saco-S (tel. 070-665 29 46), Roger Pettersson för Seko (070-609 06 13) och Marie-Therese Gyllhede för OFR/S (076-135 00 88).

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen med din ansökan senast den 10 september 2017. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem som du når via denna länk http://www.sou.gov.se/jamstalldhetsmyndighet/lediga-tjanster/

Varaktighet, arbetstid
Tillvidaretjänst på heltid

Publiceringsdatum
2017-08-23

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-10

Kontakt
Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet
Jämställdhetsmyndigheten
42465 ANGERED

Kontorsadress
Angereds torg 5

Jobbnummer
3658642

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: