Jämställdhetsmyndigheten söker HR-generalist - Regeringskansliet - Administratörsjobb i Göteborg
Jämställdhetsmyndigheten söker HR-generalist
Regeringskansliet / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Göteborg

I januari 2018 kommer Jämställdhetsmyndigheten att starta sin verksamhet i Göteborg. Myndighetens uppgift är att bidra till en strategisk, sammanhållen och hållbar styrning och ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndigheten kommer att ansvara för uppföljning, analys, samordning och stöd utifrån de jämställdhetspolitiska målen. Vidare kommer myndigheten att fördela bidrag till jämställdhetsprojekt och kvinnors organisering samt i övrigt bistå regeringen i t.ex. det internationella arbetet på området.

Arbetsuppgifter

Som HR-generalist i Jämställdhetsmyndigheten kommer du vara med och bygga upp HR-stödet i myndigheten. Det innebär bland annat att du tillsammans med myndighetens HR-strateg tar fram processer för löneöversyn, systematiskt arbetsmiljöarbete, rekrytering och HR-nyckeltal. I rollen som HR-generalist kommer du löpande att tillämpa arbetsrätt och avtal, delta i lönebildningen och arbetsmiljöarbetet samt stödja cheferna i personalfrågor. Frågor kring myndighetens kompetensförsörjning kommer att vara centrala under 2018. Uppgifter av rutinartad karaktär kommer även förekomma i arbetet. Vi söker dig som har några års erfarenhet samtidigt som du är i början på din karriär. Då myndigheten är i etableringsfasen krävs det att du trivs med att bygga struktur och rutiner där inga svar finns på förhand.

Kvalifikationer

För att vara aktuell för jobbet förväntas du ha:
* Akademisk examen inom personalområdet
* Minst 2 års erfarenhet av brett verksamhetsnära HR-stöd
* Kunskap om och intresse av att samla in och strukturera data, gärna i excel

Det är meriterande att ha:
* erfarenhet av HR-arbete i statlig verksamhet
* god kunskap i arbetsrätt
* erfarenhet av rekryteringsarbete
* arbetat med lönerevision
* arbetat med och ta fram personalstatistik
* vana av systematiskt arbetsmiljöarbete i praktiken
* erfarenhet av arbete med jämställdhetsfrågor eller likabehandling ur ett HR- perspektiv
* erfarenhet av att ha arbetat på en HR-avdelning

Övrigt

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Vi söker dig som är tycker om att arbeta självständigt och är van att ta egna initiativ. Du är ansvarstagande, strukturerad och flexibel samtidigt som du är bra på att genomföra både stort som smått. Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga och vi tror att du är en god ambassadör, både för HR-funktionen och för myndigheten.

Är du intresserad?

Vill du veta mer om jobbet, kontakta Kristina Hörlyk, i utredningen för inrättandet av en jämställdhetsmyndighet (08-405 94 14). Fackliga kontaktpersoner är Anna Westling för Saco-S (070-665 29 46), Roger Pettersson för Seko (070-609 06 13) och Marie-Therese Gyllhede för OFR/S (076-135 00 88).

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen med din ansökan senast den 5 oktober 2017. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Länk till vår sida med lediga tjänster där du kan ansöka till aktuell tjänst finner du här:

http://www.sou.gov.se/jamstalldhetsmyndighet/lediga-tjanster/?rmpage=job&rmjob=17&rmlang=SE

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning med tillträde 8 januari 2018 Provanställning (sex månader) tillämpas

Publiceringsdatum
2017-09-21

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-05

Kontakt
Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet
Jämställdhetsmyndigheten
42465 ANGERED

Kontorsadress
Angereds torg 5

Jobbnummer
3712277

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: