Jämställdhetsmyndigheten söker GD-assistent - Regeringskansliet - Ekonomiassistentjobb i Stockholm
Jämställdhetsmyndigheten söker GD-assistent
Regeringskansliet / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm

Om Jämställdhetsmyndigheten

I januari 2018 kommer Jämställdhetsmyndigheten att starta sin verksamhet i Göteborg. Myndighetens uppgift är att bidra till en strategisk, sammanhållen och hållbar styrning och ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndigheten kommer att ansvara för uppföljning, analys, samordning och stöd utifrån de jämställdhetspolitiska målen. Vidare kommer myndigheten att fördela bidrag till jämställdhetsprojekt och kvinnors organisering samt i övrigt bistå regeringen i t.ex. det internationella arbetet på området.

Arbetsuppgifter

Som GD-assistent kommer du att bistå generaldirektören (GD) i det dagliga arbetet. Du kommer att koordinera och ansvara för bokningar och GDs kalender samt vara ett administrativt stöd vid bl a externa möten, evenemang och resor. Du kommer även att vara med i planering och arrangemang av utländska besök till Jämställdhetsmyndigheten.

I arbetet ingår också att upprätta protokoll, samordna och kommunicera med departement och andra myndigheter samt sammanställa beslutsunderlag till GD och ledningsgruppen.

Du kommer att ha en strategiskt viktig roll i myndigheten, ha stor inblick i vad som händer i organisationen och rapportera direkt till GD.

Krav
* Mycket god kännedom om och flera års erfarenhet av arbete i statlig myndighet
* Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Mycket goda kunskaper i officepaketet
* Erfarenhet av administrativa system
* Mycket goda språkkunskaper i såväl svenska som engelska, ytterligare språk är meriterande

Meriterande
* God förståelse för Jämställdhetsmyndighetens verksamhet och organisation
* Grundläggande kunskaper i ekonomi
* Erfarenhet av textbearbetning och god känsla för form, layout och kommunikation
* Erfarenhet av arbete i verksamhetsledande position

Du är mycket kvalitetsmedveten och du tycker om att arbeta systematiskt och strukturerat samt har ett brett perspektiv på verksamheten. Du trivs med och är van vid att stödja kollegor och chefer. Då arbetet innebär en hel del interna och externa kontakter lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper som social kompetens och god samarbetsförmåga. Samtidigt har du förmåga att arbeta självständigt och tar egna initiativ när du ser att det behövs. Du är stresstålig och hanterar snabba förändringar och rycker in där det behövs med kort varsel. Du kan förväntas vara tillgänglig och utföra arbete utanför ordinarie arbetstid.

Vi eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen vad gäller kompetenser och erfarenheter och vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Tillsvidareanställning med tillträde 1 januari 2018. Provanställning (sex månader) tillämpas.

Är du intresserad?

Vill du veta mer om jobbet, kontakta Kristina Hörlyk som är utredningssekreterare i Utredningen för inrättandet av en jämställdhetsmyndighet på 08-405 94 14.

Varaktighet, arbetstid
Tillvidare/heltid

Publiceringsdatum
2017-11-30

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-07
Ange följande referens när du ansöker: Ref: Komm2017/01641

Kontakt
Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet
Jämställdhetsmyndigheten
42465 ANGERED

Kontorsadress
Angereds torg 5

Jobbnummer
3830567

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: