Jämställdhetsmyndigheten söker en controller - Regeringskansliet - Administratörsjobb i Göteborg
Jämställdhetsmyndigheten söker en controller
Regeringskansliet / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Göteborg

Om Jämställdhetsmyndigheten
I januari 2018 kommer Jämställdhetsmyndigheten att starta sin verksamhet i Göteborg. Myndighetens uppgift är att bidra till en strategisk, sammanhållen och hållbar styrning och ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndigheten kommer att ansvara för uppföljning, analys, samordning och stöd utifrån de jämställdhetspolitiska målen. Vidare kommer myndigheten att fördela bidrag till jämställdhetsprojekt och kvinnors organisering samt i övrigt bistå regeringen i t.ex. det internationella arbetet på området.

Arbetsuppgifter
Som controller kommer du att ansvara för att ta fram budget och ekonomisk uppföljning. Du kommer också bli att ett viktigt stöd till myndighetens chefer i planering och uppföljning av verksamheten inklusive myndighetens årsredovisning. I ditt uppdrag ingår att samordna arbetet med intern styrning och kontroll. Under myndighetens första verksamhetsår kommer en viktig uppgift vara att ta fram kompletterande administrativa dokument och uppföljningsrutiner och du ska kunna ta ansvar för denna utveckling. Myndighetens controller kommer att ingå i den administrativa enheten. På enheten kommer också att finnas en ekonom (se separat annons).

Kvalifikationer
* akademisk examen inom relevant område
* minst 3 års erfarenhet av arbete med ekonomistyrning i staten
* mycket goda kunskaper och erfarenhet av verksamhetsstyrning (planering och uppföljning)
* kunskap och förståelse för den statliga redovisningen
* erfarenhet av att arbeta med en myndighets årsredovisning

För arbetet är det viktigt att du är lyhörd för vad som behöver göras och kan ta dig an både strategiska och löpande uppgifter. Du har analytisk förmåga och gott omdöme liksom god kommunikativ förmåga. Då du kommer att arbeta tätt tillsammans med flera andra professioner lägger vi stor vikt vid samarbetsförmåga. Det är meriterande att ha erfarenhet av att starta ny verksamhet och/eller att arbeta med omställning av verksamhet.


Övrigt
Tillsvidareanställning med tillträde 8 januari 2018. Provanställning (sex månander) tillämpas

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet, kontakta Magnus Hedenskog, i utredningen för inrättandet av en jämställdhetsmyndighet på 08-405 94 44. Fackliga kontaktpersoner är Anna Westling för Saco-S (tel. 070-665 29 46), Roger Pettersson för Seko (070-609 06 13) och Marie-Therese Gyllhede för OFR/S (076-135 00 88).

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen med din ansökan senast den 10 september 2017. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem som du finner via denna länk http://www.sou.gov.se/jamstalldhetsmyndighet/lediga-tjanster/

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning med tillträde 8 januari 2018 Provanställning (sex månader) tillämpas

Publiceringsdatum
2017-08-23

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-10

Kontakt
Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet
Jämställdhetsmyndigheten
42465 ANGERED

Kontorsadress
Angereds torg 5

Jobbnummer
3658643

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: