Jämställdhetsmyndigheten söker administratör med registratorsupp - Regeringskansliet - Administratörsjobb i Göteborg
Jämställdhetsmyndigheten söker administratör med registratorsupp
Regeringskansliet / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Göteborg

I januari 2018 kommer Jämställdhetsmyndigheten att starta sin verksamhet i Göteborg. Myndighetens uppgift är att bidra till en strategisk, sammanhållen och hållbar styrning och ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndigheten kommer att ansvara för uppföljning, analys, samordning och stöd utifrån de jämställdhetspolitiska målen. Vidare kommer myndigheten att fördela bidrag till jämställdhetsprojekt och kvinnors organisering samt i övrigt bistå regeringen i t.ex. det internationella arbetet på området.

Arbetsuppgifter

Som kvalificerad administratör kommer du att ansvara för myndighetens diarieföring. Du kommer i samarbete med verksjuristen utveckla och kvalitetssäkra registratorsfunktionen och myndighetens hantering av allmänna handlingar, bl.a. genom att utbilda personalen i frågor som rör allmänna handlingar och diarieföring. Du är ett stöd och ger råd till chefer och medarbetare i frågor som rör offentlighet, sekretess och ärendehantering.

I tjänsten ingår att ansvara för kontakter med allmänheten och media vid utlämnande av allmänna handlingar och arkivering, Jämställdhetsmyndighetens officiella e-postbrevlåda samt postöppning. I tjänsten ingår även allmänna administrativa uppgifter.

Då myndigheten är i etableringsfasen krävs det att du trivs med att bygga struktur och rutiner där inga svar finns på förhand.

Kvalifikationer

För att vara aktuell för jobbet förväntas du ha
* minst två års erfarenhet av att ha arbetat med diarieföring inom offentlig förvaltning
* god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
* goda datorkunskaper, bl.a. Word och Excel
* goda kunskaper i de lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning, såsom offentlighet- och sekretesslagen

Det är meriterande att ha
* erfarenhet av arbete vid en statlig myndighet
* utbildning i diarieföring och offentlig sekretess för registratorer
* erfarenhet och intresse för att arbeta med digitalisering och teknik inom området
* erfarenhet av frågor i arkivhållning

Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt och är van att ta egna initiativ. Du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann samtidigt som du är flexibel och bra på att genomföra stort som smått. Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga och vi tror att du är en god ambassadör för myndigheten.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Är du intresserad?

Vill du veta mer om jobbet, kontakta Kristina Hörlyk, i utredningen för inrättandet av en jämställdhetsmyndighet (08-405 94 14). Fackliga kontaktpersoner är Anna Westling för Saco-S (070-665 29 46), Roger Pettersson för Seko (070-609 06 13) och
Marie-Therese Gyllhede för OFR/S (076-135 00 88).

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen med din ansökan senast den 29 oktober 2017. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.

Länk till aktuell tjänst och möjlighet att ansöka finner du här:
http://www.sou.gov.se/jamstalldhetsmyndighet/lediga-tjanster/?rmpage=job&rmjob=18&rmlang=SE

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning med tillträde 8 januari 2018 Provanställning (sex månader) tillämpas

Publiceringsdatum
2017-10-17

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-29

Kontakt
Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet
Jämställdhetsmyndigheten
42465 ANGERED

Kontorsadress
Angereds torg 5

Jobbnummer
3753867

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: