IT-tekniker till helpdesk

Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Är du en relationsskapande person inom IT som vill vara en del av ett lokalt IT-bolag i framkant? Då kan denna möjlighet vara något för dig. För kunds räkning söker Centric nu en duktig helpdesktekniker som kommer att vara en viktig del av kundens eget IT-team.

Företaget har fått en hög ranking i sina medarbetarundersökningar och erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och individanpassade lösningar vad gäller lön- och utbildningspaket m.m.

Uppdraget är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Centric och uthyrd till vår kund. Efter en tid som konsult kommer rätt person att gå över och bli anställd direkt av kundföretaget.

Som konsult hos Centric får du givetvis ta del av våra förmåner så som certifikat, aktiviteter, friskvårdbidrag, våra nätverk och vidare karriärmöjligheter. Och inte minst vara en otroligt viktigt del av vår duktiga konsultgrupp i Göteborg!



Publiceringsdatum
2018-01-16

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara en otroligt viktig del av kundens egen helpdesk. Som första instans ger du ett första intryck och är rösten utåt mot användaren. Din uppgift blir alltså att på bästa möjliga vis guida, serva och om möjligt lösa kundens IT-problem. Kan du inte lösa ärendet vid en första kontakt eskalerar du ärendet vidare till nästa linje. Problem kan vara alltifrån att nätverket inte fungerar till problem med affärssystem eller Office-paketet. Dina blivande kollegor är ett tight team som stöttar varandra och har roligt på jobbet. Alla bidrar och alla är viktiga för att problemet ska lösas. Självklart kommer du även att behöva ta självständiga och snabba beslut då tempot stundtals är högt.

Din profil och kvalifikationen
Allt beror på vem du är som person och hur ditt eget IT-intresse ser ut. Dina personliga egenskaper är helt avgörande för att passa i en serviceinriktad roll.

Har du läst en utbildning inom IT, gärna på YH-nivå, så kommer du att ha mycket goda förutsättningar för att lyckas i rollen rent tekniskt.

Du har grundläggande baskunskaper kring klienter eftersom PC- och Windowsmiljön är viktig. Det är en fördel om du även har erfarenhet av Mac och MacOS.

Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Meriterande
• Om du har administrerat och arbetat med Office 365/Exchange Online eller annan e-postserverlösning.
• Om du har labbat eller arbeta med Windows server, gärna 2008 och framåt.
• Generella nätverkskunskaper så som switchar, routrar, brandväggar.
• Viss kunskap kring felsökning av nätverk.
Vad vi erbjuder
Att jobba på Centric är roligt. Inte bara för att vi är ett glatt och inspirerande företag, utan även för att vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det - du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.

Börja med att registrera din ansökan och ta första steget mot ett roligare och mer utvecklande jobb. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag. Vi ser därför fram emot din ansökan redan idag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Linda Gylling på tfn: 0734-159351 eller linda.gylling@centric.eu.

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

Centric är ett IT-företag med över 300 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister, förmedling av specialister, rekrytering och outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in, anställa eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, 1st line, first line, helpdesk, service desk, servicedesk, supporttekniker, support-tekniker, support tekniker, konsult, consultant, data, IT-technician, Göteborg

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-16
Ange följande referens när du ansöker: 1516121027345
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Gylling linda.gylling@centric.eu 0734-159351

Företag
Centric Professionals AB

Adress
Centric Professionals AB
Lindholmspiren 9
40222 GÖTEBORG

Kontorsadress
Lindholmspiren 9 17266 Göteborg

Jobbnummer
3907329

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: