IT-tekniker till Gagna Västernorrland

Gagna Västernorrland / Supportteknikerjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gagna Västernorrland i Örnsköldsvik, Sollefteå, Härnösand, Sundsvall eller i hela Sverige

Gagna Västernorrland är en länsgemensam intäktsfinansierad serviceverksamhet i Landstinget Västernorrland för ekonomiservice, löneservice, konsultstöd, IT, telefoni och medicinsk teknik. Verksamheten är lokaliserad till Härnösand, Sundsvall, Sollefteå och Örnsköldsvik och omsätter ca 170 mnkr med ca 200 medarbetare.
Landstinget i Västernorrland söker
It-tekniker
Landstinget Västernorrland behöver förstärka sin IT-organisation, och söker nu personal till vår ServiceDesk i Örnsköldsvik.
Arbetet innebär att via telefon, mail- och ärendehanteringssystem ta emot, analysera, lösa eller eskalera olika användarproblem. Typen av problem kan variera alltifrån enkel lösenordshantering till mer tekniskt komplexa frågeställningar.

Publiceringsdatum
2008-02-25

Dina arbetsuppgifter
Du är kundens första kontakt och ger support till användare via telefon och e-mail. Dina uppgifter blir att registrera i vårt ärendehanteringssystem, lösa problem av varierande svårighetsgrad, dokumentera och delge dina kollegor av din kunskap och erfarenhet. Exempel på arbetsuppgifter är:
• Felsökning på klienter och fjärrstyrning av användares datorer när det gäller PC, nätverk och applikationer
• Dokumentera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystemet
• Support rörande bastjänster t ex MS Office, Exchange och koncerngemensamma applikationer
• Kontoadministration
• Stödja, underhålla och installera datorer (bärbara och stationära), skrivare
• Övrig IT-support

Kvalifikationer
Minst ettårig eftergymnasial utbildning gärna inom kommunikation eller IT
Minst 2 års erfarenhet som IT-tekniker
God kunskap om Microsoft, användaradministration.
God kunskap om MS Office XP.
Goda kunskaper om nätverk.
Erfarenhet av telefonsupport, ärendehanteringssystem och remoteverktyg.
Språkkunskaper i engelska och svenska.
Det är viktigt att du har en god verbal och skriftlig förmåga i ovanstående språk.
Dokumenterad servicevana.
Du är en god lagspelare samtidigt som du är bra på att arbeta självständigt. Vidare är du kundorienterad, noggrann och har en positiv attityd till ditt arbete. Du är analytisk och har lätt för att lära.
Vi jobbar aktivt för en arbetsplats med jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald.
Inom Gagna Västernorrland genomförs drogtester innan anställning kan erbjudas.
För ytterligare information är du välkommen att ringa enhetschef Göran Lundbom tfn 060-18 27 94, 070 – 191 68 37 eller personalkonsult Monica Wallén 070-329 02 10.
Välkommen
med din ansökan senast den 14 mars 2008 till landstinget Västernorrland, 871 85 Härnösand eller per e-post: landstinget.vasternorrland@lvn.se

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare
Heltid
Heltid, tillsvidareanställning

Ersättning
Fast lön
Fast lön. Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-03-14
Ansökan kan skickas till e-postadress: landstinget.vasternorrland@lvn.se

Företag
Gagna Västernorrland

Adress
Gagna Västernorrland
Storgatan 1
87185 Härnösand

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0611-800 00

Jobbnummer
147285

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gagna Västernorrland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gagna Västernorrland: