IT-tekniker som vill bidra med erfarenhet inom Sharepoint

Statens institutionsstyrelse / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens institutionsstyrelse i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Ekerö, Södertälje eller i hela Sverige

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 300 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare.

Publiceringsdatum
2023-08-21

Dina arbetsuppgifter
I rollen som it-tekniker med inriktning mot Sharepoint blir du en viktig del av enheten för it- och användarstöd på it- och digitaliseringsavdelningen. Medarbetarna på enheten har bred kompetens och stöttar verksamheten med it- och användarstöd på alla myndighetens it-system. Du kommer ha fokus på Sharepoint som är en viktig komponent i vår informationshantering och för vårt intranät. Tjänsten är ny och du får då en stor roll i att bygga upp supportfunktionen för Sharepoint.

Du kommer att ingå i it-supportens första och andra linjen med huvudansvar för Sharepoint. Du kommer att ha mycket kontakt med vår kommunikationsavdelning och övriga tekniker på it- och digitaliseringsavdelningen. Du tar emot ärenden, för dialog med användare, felsöker och löser problem. Du administrerar arbetsytor, behörigheter och hanterar frågor från verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår även att hantera beställningar av datorer och telefoner med tillhörande abonnemang.

Du kommer även att arbeta med kontohantering och behörigheter samt med installationer och felsökning av datorer, telefoner och annan it-utrustning. Vi ansvarar även för all konferensrumsteknik. Vi arbetar i Microsofts miljö.

Du agerar rådgivande och utbildar medarbetare vid behov. Till din hjälp finns andra och tredje linjens support. Ärenden kommer in via telefon, besök i vårt supportrum och via vårt ärendehanteringssystem.

En viktig del av arbetet är att dokumentera våra rutiner och att ta fram instruktioner för våra användare.

Arbetet kan komma att innebära beredskapstjänstgöring. Arbetet utförs i huvudsak på plats på kontoret i Solna.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Utbildning inom teknik eller it, alternativt annan eftergymnasial utbildning som SiS bedömer likvärdig.
• Minst 2 års erfarenhet av it-support inom it varav minst 1 års erfarenhet av arbete med Sharepoint.
• Minst 1 års erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem, t.ex. Jira.
• Goda systemkunskaper inom Windows 10 eller senare, Microsoft Office, Active Directory.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska.

Meriterande:

• Vana att arbeta i ett dokumenthanteringssystem, t.ex. Confluence.
• Erfarenhet av webbpubliceringsverktyg som integrerar med Sharepoint, tex EpiServer, Optimizely.
• Erfarenhet av arbete i en stor organisation med geografisk spridning.
• Erfarenhet av arbete i offentlig sektor.

Vi söker dig som har en bred teknisk kunskap och erfarenhet, med huvudsakligt fokus på Sharepoint.

Du trivs i rollen som it-tekniker och är angelägen om att ge en god service och hjälpa användarna på ett pedagogiskt sätt. Du trivs i en miljö där du har många kontakter och ett högt tempo och du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Du ska vara driven och kommunikativ. Du har förmåga att arbeta självständigt, men uppskattar också det stöd du kan få och ge till dina kollegor. Du tycker att ordning och reda är viktigt, du är noggrann, strukturerad och dokumenterar ditt arbete. Det är också viktigt att du har förmåga att snabbt ta till dig nya tekniker och sätta dig in i olika typer av problem

På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap.

Anställning:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Omfattning: Heltid, beredskapstjänstgöring kan komma att förekomma.

Befattningen kan komma att placeras i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning med registerkontroll ska genomföras före beslut om anställning.



Ansökan:
Välkommen att registrera din ansökan med aktuell CV och persoligt brev i vårt rekryteringsverktyg senast den 2023-09-11.



SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Institutionsstyrelse (org.nr 202100-4508), https://www.stat-inst.se/

Arbetsplats
Statens institutionsstyrelse

Kontakt
Seko
Peter Kvist
010-453 41 09

Jobbnummer
8044343

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens institutionsstyrelse

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens institutionsstyrelse: