IT-tekniker sökes

Human IT / Supportteknikerjobb / Lysekil
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Human IT i Lysekil, Göteborg, Malmö, Östhammar, Stockholm eller i hela Sverige

Human IT är ett konsultbolag som erbjuder IT-konsulttjänster, lösningar och åtaganden till stora och medelstora företag i Norden. Human IT är specialiserade på Applikation, Infrastruktur, Cloud och Business Consulting. Vår verksamhet består totalt av ca 180 medarbetare i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Övergripande uppdragsbeskrivning

IT-Support har till uppgift att stödja användare inom vår kunds organisation med ärenden som handlar om PC-, skrivar-, telefoni-support m.m. IT-Support har även hand om ärenden som berör konto och behörighetshantering, mail, Skype/Lync och konferensrum. Supportområdet är koncentrerat till huvudkontoret i Stockholm i Göteborg och Lysekil men omfattar även regionala verksamhet i form av hemkontor och depåer. IT-Support är en grupp på ca 8a personer tillhörande avdelningen IT-Operations med huvudfokus på support till organisationens användare samt förvaltning av delar av dess IT-infrastruktur.

Som supporttekniker kommer du att jobba med följande:

• 1st -och 2nd line ärenden till alla organisationens AD anslutna användare
• Ärenden kommer via mail, telefon, serviceportalen och på plats
• Administration inom Office365
• Interna och externa kontaktytor samt med organisationens olika IT-system. Beredskap förekommer under kvällar och helger ca var6-8e vecka



Skallkrav

• Minst 5års dokumenterad erfarenhet av IT-Support (PC hårdvara, telefoni, skrivare, användare, felsökning etc.)
• Mycket goda kunskaper kring Office365 administration, främst Exchange online
• God förståelse i hur en Office365 miljö är uppbyggd vid behov av felsökning
• Goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem
• Goda kunskaper i Active Directory, kontoadministration
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Goda kunskaper inom ITIL



Börkrav

• Gärna erfarenhet av Service Now som ärendehanteringssystem eller liknande ärendehanteringssystem



Publiceringsdatum
2019-02-14

Dina personliga egenskaper
Ha en god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta med andra

• Du är kvalitetsmedveten och sätter kundens behov i centrum
• Har god dokumentationsförmåga
• Strukturerad, ordningsam och noggrann
• Kan behålla lugnet i stressade situationer
• Självständig, känner ansvar för de ärenden som kommer in till IT-Support och är drivande
• Ett stort personligt intresse av att följa den allmänna IT-utvecklingen och ha förmågan att förstå och tillämpa ny teknik





Övrig information

Du som söker denna tjänst har arbetat med IT-support/drift samt administration av Exchange/Office365 i ett par år, har en mycket god teknisk kunskap samt erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt och effektivt. Du triggas av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna. Uppdraget bygger på ett stort eget ansvar och ordningssinne och att du självständigt löser de problem som uppkommer. Du är stödjande, kommunikativ, social och trivs med att ha många kontaktytor. Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom it eller har motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Human IT

Adress
Human IT
Klarabergsviadukten 70
11164 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsviadukten 70

Jobbnummer
4614352

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Human IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Human IT: