IT-tekniker

Landstinget Västernorrland, Support / Supportteknikerjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Västernorrland, Support i Örnsköldsvik, Sundsvall eller i hela Sverige

Landstinget Västernorrland arbetar för liv och hälsa och är en av länets största arbetsgivare.

Landstinget Västernorrland har i sin organisation tre sjukhus och ett antal vårdcentraler och folktandvårdsmottagningar i länet. Förutom det tillkommer ett antal servicefunktioner som ska vara ett stöd till vården. IT-avdelningen är en länsövergripande leveransorganisation som består av funktionsområdena Service Desk, Infrastruktur, Projektkontor, Administrativa stödsystem och Vårdsystem. Service Desk är etablerad i Örnsköldsvik, Sollefteå och Sundsvall. Totalt är det ca 7000 anställda inom Landstinget Västernorrland.

Landstinget Västernorrland verkar för en drogfri arbetsplats.

Publiceringsdatum
2015-03-12

Arbetsuppgifter
Landstinget Västernorrland behöver förstärka sin IT-organisation och söker nu en medarbetare till vår Service Desk. Vi jobbar i enlighet med ramverket ITIL där Service Desk är en väg in för alla IT-relaterade frågor.

Arbetet innebär att via telefon, e-post och ärendehanteringssystem ta emot, analysera, lösa eller eskalera olika användarproblem. Typen av problem kan variera alltifrån enkel lösenordshantering till mer tekniskt komplexa frågeställningar.

Du är kundens första kontakt och ger support till användare via telefon och e-post. Dina uppgifter blir att registrera i vårt ärendehanteringssystem, lösa problem av varierande svårighetsgrad, dokumentera och delge dina kollegor av din kunskap och erfarenhet samt samarbeta med vår underleverantör för drift. Vi strävar efter att ha hög teknisk kompetens inom supportgruppen och lösa ärenden vid första kontakt. Exempel på arbetsuppgifter är:

• Felsökning på klienter och fjärrstyrning av användares datorer när det gäller PC, nätverk och applikationer
• Dokumentera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystemet
• Support rörande bastjänster t ex MS Office, Exchange och koncerngemensamma applikationer
• Kontoadministration
• Telefonisupport
• Övrig IT-support
• Vara aktiv och komma med förbättringsförslag till funktionsområdesansvarig samt systemförvaltare

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en serviceinriktad lagspelare och har en förmåga att sätta dig in i och förstå kundens behov. Du har ett strukturerat arbetssätt och effektiv problemlösningsförmåga. Som person är du social och driven och brinner för att hjälpa användare via telefon. Du strävar alltid efter att ge service av bästa kvalitet. Vi tror även att du duktig på att ta initiativ och gillar att arbeta i team.
Du bör ha minst ettårig eftergymnasial utbildning gärna inom kommunikation eller IT. Du behöver ha grundläggande kunskaper i Windows7.
Service Desk kommer framgent även att arbeta med mobiltelefonisupport och det är därför meriterande om du har erfarenhet inom mobiltelefonisupport.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Minst 2 års arbetslivserfarenhet som IT-tekniker och gärna erfarenhet av ITIL som ramverk.

ÖVRIGT

Observera att din ansökan ska sändas in via vårt e-rekryteringsverktyg Offentliga jobb.
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100 % Dagtid. Placeringsort Örnsköldsvik Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 15LS2061
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Sandberg, Funktionsområdesansvarig Service Desk 073-2705798 jenny.sandberg@lvn.se
Bertil Svelander, IT-chef 0611-803 66 bertil.svelander@lvn.se

Facklig kontakt
Lena Lindström Sundin, SACO 0611-80362
Gudrun Kornijenko, Vision 0611-84359 gudrun.kornijenko@lvn.se

Företag
Landstinget Västernorrland, Support

Adress
Landstinget Västernorrland, Support
Storgatan 1
87185 HÄRNÖSAND

Kontorsadress
87185

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2202453

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Västernorrland, Support

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Västernorrland, Support: