IT-tekniker - Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen - Supportteknikerjobb i Stockholm
IT-tekniker
Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen i Stockholm

FÖRVALTNINGSAVDELNINGEN
Regeringskansliet består av Statsrådsberedningen, de tolv departementen och Förvaltningsavdelningen och har till uppgift att bereda regeringens ärenden samt i övrigt biträda regeringen och statsråden i deras verksamhet. Regeringskansliet har ca 4 500 anställda. Förvaltningsavdelningen har ca 700 anställda.

Förvaltningsavdelningen ska ge stöd och service åt departementen och kommittéerna i administrativa frågor. Förvaltningsavdelningen leds av förvaltningschefen, som inom Regeringskansliet ansvarar för administrativa frågor och förändringsarbete som rör flera departement eller kommittéer inom flera departements verksamhetsområden. Mer information om Regeringskansliets verksamhet finns på www.regeringen.se

RK SÄKERHET OCH LOKALER/SÄKERHETSSEKTIONEN
Enheten Säkerhet och Lokaler (RK SoL) ansvarar för informationssäkerhet, fysiskt säkerhetsskydd, säkerhetscentral, statsrådsbilar, beredskapsfrågor, lokalförsörjning och lokalplanering. Enheten leds av enhetschefen och är organiserad i en stab och tre sektioner.

RK SÄKERHET OCH LOKALER/SÄKERHETSSEKTIONEN SÖKER SÄKERHETSTEKNIKER MED IT-FOKUS

Arbetsuppgifterna innebär:
* integrering av säkerhetssystem
* att delta i utvärdering, utveckling och normering av gällande säkerhetsskydd
* underhålla, utveckla och integrera säkerhetssystem
* analysera, designa, optimera och installera nätverkslösningar
* förvalta, underhålla och utveckla nätverk och system
* delta i projektarbete
* utarbeta underlag för beslut inom området
* att dokumentera av arbete/resulat

Vi söker dig som har lämplig akademisk utbildning (ingenjörsexamen eller likvärdig utbildning) eller dokumenterad arbetslivserfarenhet/kunskap inom aktuellt område.

Du ska ha goda kunskaper inom följande områden:
* integrerade säkerhetssystem (passersystem, larmsystem, nödsignal, porttelefon)
* säkerhet i samband med datakommuniaktion och PKI-lösningar
* brandväggsadministration
* PC-operativsystem och Office-applikationer
* Microsoft Windows Server, Active Directory, IIS och SQL
* Nätverksinfrastruktur och kommunikationsfrågor

Vi söker dig som erfarenhet av server-nätverksadministration i minst tre år och med flerårig erfarenhet av arbete med IT-drift med inriktning mot nätverkslösningar.

Du har dokumenterad erfarenhet av:
* Säkerhetssystem( larm, kameror, passersystem)
* Nätverksinfrastruktur och kommuniaktionsfrågor
* Brandväggar
* Microsoft Windows 2003 servrar, PC-klienter med Windowx XP och Internet Explorer
* Citrixmiljöer

Arbetet kräver god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt, god planeringsförmåga och god kunskap i engelska i tal och skrift.

Som person har du ett högt integritets-och säkerhetsmedvetande, kan arbeta såväl självständigt och i grupp och är prestigelös med förmåga att dela med dig av dina kunskaper.

En merit är om du har certifiering inom ett för uppgifterna lämpligt område. Du får gärna ha kunskap och erfarenhet av arbete inom Regeringskansliet eller annan offentlig förvaltning. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete i eller gentemot de europeiska institutionerna.

Mer information om arbetsuppgifterna lämnas av Thomas Palfelt tel: 08- 405 59 46 och om anställningsvillkoren i övrigt av personalhandläggare Maria Stein Ymén tel:08-405 40 37.
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning, tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Fackliga företrädare är Per Hellman för ST, Anders Johansson för SACO och Eeva Emani för SEKO. Samtliga nås via växeln på tel. 08- 405 10 00.

Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Välkommen med din ansökan inklusive din meritförteckning senast den 2 november 2007. Skicka den till nedanstående adress eller med e-post till jobb@adm.ministry.se . Märk din ansökan med dnr FA2007/1559/FAPA. Skicka inga betygskopior- dessa vi vill att du tar med om du blir kallad till intervju.

Publiceringsdatum
2007-10-11

Anställningstyp/arbetstider
Ersättning
Kontakt
Maria Stein Ymén , 08 405 40 37

Så ansöker du
Upplysningar lämnas av:
Maria Stein Ymén
08 405 40 37

Ansök via vår Webb-plats:
http://www.regeringen.se/sb/d/4515

Sista ansökningsdag 2007-11-02
Vi tar emot ansökan via epost: jobb@adm.ministry.se

Företag
Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen
10333 STOCKHOLM

Jobbnummer
21805

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen: