IT-supporttekniker till Servicedesk

Proact / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proact i Örebro, Göteborg eller i hela Sverige

Proact är Europas ledande integratör inom datacenter-teknik och hybrida molntjänster. Proact levererar verksamhetsnytta genom att hjälpa företag och myndigheter över hela världen genom att minska deras risker, sänka kostnader samt framförallt leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-tjänster.

Vår driftverksamhet hanterar idag över 70 petabyte information som förser flera tusen servrar och applikationer med det data de behöver. Vi arbetar över hela Europa från våra leveranscenter i Sverige, England, Holland och Tyskland.

Inom Proact-koncernen är vi ca 800 anställda och finns i Belgien, Danmark, Estland, Finland, Lettland, Litauen, Nederländerna, Norge, Slovakien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland och USA. Proact grundades 1994 och moderbolaget Proact IT Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 1999 under symbolen PACT.

Ytterligare information om Proacts verksamhet finns på www.proact.se

Publiceringsdatum
2017-10-03

Om tjänsten
Vi söker dig med några års erfarenhet av arbete i Servicedesk eller annan liknande supportfunktion.

Arbetet hos oss innebär att arbeta väldigt brett med bland annat ärenderegistrering och telefonsupport till slutanvändare, arbete via fjärrstyrningsverktyg, support av arbetsplatstjänster, kontoadministration, larmhantering, felsökning och serverdrift. Du ges också möjlighet att bli involverad i kundprojekt och kan vara tekniskt ansvarig för kunder.

Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska så väl i tal som skrift.

Om dig
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara kommunikativ och ha en hög servicekänsla samt känner ett stort engagemang för att arbetsuppgifterna utförs på ett ansvarsfullt och professionellt sätt.

Du har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter och behåller ditt lugn även i pressande situationer. Vidare bör du vara anpassningsbar och flexibel. Du är en öppen och social person som värdesätter goda relationer med kunder och kollegor samt ställer upp för dina medarbetare.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta enligt ITIL-processer och i ärendehanteringssystem för kundtjänstfunktion, Servicedesk eller liknande.

Dina kunskaper finns inom något eller några av följande områden:

• MS Windows 7/8/10
• MS Office 2010 och senare
• MS Windows Server med AD, DHCP, DNS, printfunktioner osv.
• Office 365 och andra molntjänster
• Hantering av övervakning
• Återställning av data från backup
• PC-hårdvara och programvaruinstallationer
• Grundläggande kunskaper inom datakommunikation
• Att arbeta med Terminal Server-lösningar

Så ansöker du
Ansökan med CV och personligt brev skall vara på svenska. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.

Utvärdering och intervjuer kommer att ske löpande och du kommer att hållas informerad via vårt rekryteringssystem om hur processen fortlöper.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning med marknadsmässiga villkor och kollektivavtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Olsson, peter.olsson@proact.eu 070-623 21 10

Företag
Proact

Adress
Proact
Elementvägen 8
70227 ÖREBRO

Kontorsadress
Elementvägen 8

Jobbnummer
3729576

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proact

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proact: