IT-supporttekniker för uppdrag till Konecranes i Markaryd!

Poolia Sverige AB / Supportteknikerjobb / Markaryd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Markaryd, Osby, Örkelljunga, Hässleholm, Perstorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Markaryd, Osby, Örkelljunga, Hässleholm, Perstorp eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-01-14

Om tjänsten
Nu söker vi en IT-supporttekniker för uppdrag till Konecranes i Markaryd. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i minst 6 månader med stor chans till förlängning. Har du ett stort intresse för IT, tycker om att lösa tekniska problem och vill utveckla dina kunskaper inom området? Då ska du söka tjänsten! Urval och intervjuer hålls löpande, sök tjänsten redan idag.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konecranes är en spännande och världsledande koncern inom lyftutrustningar som skapar innovativa och produktivitetshöjande lyftlösningar till deras kunder runt om i världen. Företaget behöver nu utöka sin styrka med ytterligare en IT-supporttekniker där du får en central roll i företagets interna support. Samtidigt får du använda din tekniska ådra för att finna lösningar på kollegors IT-problem i både Sverige, Norge och Danmark.

Din huvuduppgift kommer vara att hjälpa användare via telefon samt på plats för att lösa deras IT relaterade problem. Då det är många kontaktytor i rollen är det viktigt att du är professionell i ditt bemötande och har en förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. I rollen kommer du att hantera följande arbetsuppgifter.

• Ta emot, lösa och dokumentera serviceärenden i företagets ärendehanteringssystem
• Felsöka, installera och konfigurera hårdvara såsom stationära och bärbara datorer, telefoner etc.
• Felsöka, installera och konfigurera mjukvara

Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten har du en gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT. Du har ett stort intresse av att arbeta med IT och problemlösning samt kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av arbete i en helpdesk eller IT-support och praktisk erfarenhet av olika ärendehanteringssystem samt Active Directory.

För att lyckas i rollen är du en driftig, ansvarstagande och serviceinriktad person med hög social kompetens som brinner för IT och att hjälpa andra. Du är mån om dina arbetskollegor och förmår att skapa goda relationer såväl internt som externt.

Körkort B är ett krav då det kan förekomma resor inom tjänsten.

Välkommen in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "62724".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Poolia Malmö AB

Kontakt
Johanna Strandberg
johanna.strandberg@poolia.se
076-768 70 29

Jobbnummer
6251091

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: