IT-Supporttekniker

AB Svenska Spel / Supportteknikerjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Svenska Spel i Gotland, Norrköping, Stockholm, Solna, Sundbyberg eller i hela Sverige

Svenska Spel är Sveriges ledande spelbolag, med ett brett erbjudande inom turspel, sportspel och kasino, med välkända varumärken som Triss, Lotto och Stryktipset. Utifrån ett uppdrag från svenska staten och bolagets värdegrund, är visionen att spel ska vara till glädje för alla. Det uppnås genom att erbjuda bra och ansvarsfulla spelupplevelser. Svenska Spel är också landets största sponsor av svensk idrott, på såväl elitnivå som gräsrotsnivå. I koncernen ingår Casino Cosmopol med Sveriges fyra internationella kasinon. Bolaget har cirka 2 100 anställda med huvudkontor i Visby. För mer information, besök www.svenskaspel.se

Vill du arbeta i teknikens framkant? Hitta intressanta lösningar för våra system? Arbeta med ambitiösa och engagerade kollegor? Då kan vi erbjuda ett spännande och utvecklande jobb i en miljö som präglas av laganda!

Publiceringsdatum
2017-07-12

Dina arbetsuppgifter
Som IT-Supporttekniker arbetar du och dina kollegor med den dagliga driften av IT-arbetsplatser och kringutrustning. Vi arbetar tillsammans för att nå uppsatta mål för tillgänglighet och säkerhet och för att ge våra kollegor en god support.

I arbetsuppgifterna ingår:

• Bemanning av 1st och 2nd line inom IT-Supporten
• Inköp och beställning av arbetsstationer
• Installation av mjukvara på arbetsstationer
• Upplägg och underhåll av användarkonton
• Support av mjukvara
• Support av arbetsstationsrelaterad hårdvara
• Support av teknisk utrustning i konferensrummen samt skrivare
• Att den hård- och mjukvara man ansvarar för har rätt nivå
• Att det finns licenser och underhållsavtal på den hård- och mjukvara man ansvarar för
• Följa upp, återkoppla och avsluta tilldelade ärenden

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har mycket god förmåga att möta och kommunicera med andra människor. Du är duktig på att ge support både skriftligt och muntligt, även via telefon. Du behöver se till helheten samt ha en väl utvecklad känsla för hur incidenter/problem påverkar systemen och därmed även verksamheten.

Du har en relevant teknisk utbildning eller erfarenhet och besitter en analytisk förmåga. För att trivas hos oss bör du ha viljan att lära och utvecklas.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Visby, arbetstiden är dagtid vardagar.

Har du frågor om tjänsten?
Oscar Gardell
010-120 3672
oscar.gardell@svenskaspel.se
Har du frågor om tjänsten?
Katarina Casemyr
010-120 3813
katarina.casemyr@svenskaspel.se

Frågor kring rekryteringen:
Helen Åström
010-120 7847
helen.astrom@svenskaspel.se

Facklig kontakt i denna rekrytering:
Håkan Lagerqvist
hakan.lagerqvist@svenskaspel.se

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Svenska Spel

Adress
AB Svenska Spel
NORRA HANSEGATAN 17
62139 Visby

Kontorsadress
NORRA HANSEGATAN 17

Jobbnummer
3602652

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Svenska Spel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Svenska Spel: