It-Supporter, Köpenhamn

PostNord AB / Supportteknikerjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PostNord AB i Ospecificerad arbetsort

PostNord levererar logistik och kommunikationslösningar i hela Norden och nu söker vi dig som vill vara länken mellan PostNords interna användare och våra partners och leverantörer i rollen som IT Supporter. Vi erbjuder ett spännande och utvecklade jobb i en tempofylld vardag.

Bli en del av vårt team
Nordic Service Desk ger support åt PostNords användare i Norden och fungerar som en länk mellan företaget och våra leverantörer. Arbetsplatsen är Hedegaardsvej nära Kastrup, Metrostation Femøren i Köpenhamn. Arbetstiderna är 37 timmar per vecka mellan kl 7-18. Helgarbete förekommer.

Du har vad som krävs
Det är en fördel om du har några års erfarenhet av telefon och e-post support på en servicedesk eller helpdesk, men det är inte ett krav. Du kommunicerar klart och tydligt och är flytande på svenska och behärskar engelska på en hög nivå, såväl muntligt som skriftligt. Talar och skriver du danska är det en fördel men inte ett krav.

Service är en självklarhet för dig och du är bra på att sätta dig in i användarnas situation.

Du arbetar gärna med verktygsstödda processer och lära dig gärna nya saker som t ex ITIL.

Du har ett utpräglat analytiskt sinne och kan sortera komplex information och dra slutsatser från enskilda delar.

Som person är du resultatinriktad och respekterar de processer som bidrar till att skapa resultat.

Du vet att en positiv inställning till uppgifter och människor är en viktig förutsättning för ett bra samarbete.

Du ska vara intresserad av nya arbetssätt.

Vi levererar
Vi arbetar i en dynamisk miljö med en omväxlande och ibland oförutsägbar vardag. Det finns bra möjligheter till utveckling, en hög grad av flexibilitet och frihet under ansvar. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.
PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2015 hade koncernen 35 000 anställda och en omsättning på ca 40 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com .

Ansök
Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Vi ser fram emot att höra från dig och önskar dig en skön sommar!

Vill du veta mer om jobbet, kontakta Per Spaniel, chef för Nordic Service Desk, tel +45 2172 3016 eller på mail per.spaniel@postnord.com .

Sök jobbet på www.postnord.com

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-07-08

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-15

Företag
PostNord AB

Adress
PostNord AB
Terminalvägen 24
10500 Stockholm

Kontorsadress
Terminalvägen 24
Solna

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: +46 10 436 00 00

Jobbnummer
2946178

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PostNord AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PostNord AB: