IT-support till servicedesk i Malmö

Poolia Malmö AB / Supportteknikerjobb / Malmö
2017-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-support till servicedesk i Malmö" (publicerad 2017-11-20) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Malmö AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

En framgångsrik servicedesk behöver nu förstärka sitt team med en duktig servicedeskmedarbetare! Om du är kommunikativ, lösningsorienterad och har ett intresse för IT är detta chansen för dig. Arbetet är kombination av Service, Administration och IT. Start är omgående, du börjar med en provanställning som sedan kommer gå över i en tillsvidareanställning om alla är nöjda. Sök redan idag och ta chansen!

Beskrivning av arbetet
Som servicedeskmedarbetare kommer du att ge högklassig service till kunder via både telefon och mejl. Det är ett högt tempo och allt du gör ska hålla hög kvalitet. Du är en viktigt kugge i hjulet för att kunden ska bli nöjd. Du drivs av att hjälpa kunden på bästa sätt och värdesätter goda kundkontakter. Arbetet sker i en 1st line support och det är därför även viktigt att du vet när det är dags att skicka vidare ärendet till något annat led i organisationen. Den administrativa delen är stor och dokumentation av ärenden är ett naturligt inslag i det dagliga arbetet. Det genuina intresset för IT och vilja att samarbeta med kollegor underlättar ditt arbete varje dag.

Erfarenhet och teknisk förståelse
Ett krav är att du lockas av kombinationen av just Service, Administration och IT. Vi ser gärna att du har en IT-utbildning i grunden, men har du ett stort intresse för IT och kanske har arbetat med det tidigare väger detta också tungt.
Kanske känner du till vad Active Directory är, har insyn i Basic nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), har kännedom av felsökning och vikten av noggrann ärendehantering. Vi uppskattar om du har koll på detta och mer. Det är dock helt avgörande att du är analytisk, noggrann och kan arbeta strukturerat.

Konsultförmåner
Du kommer att vara anställd av Poolia men arbeta hos ett av Malmös största IT-bolag i deras stora Servicedesk med trevliga och drivna kollegor. Som konsult får du ta certifikat och vara med på aktiviteter hos både företaget och Poolia. Vid din sida har du mig, Marie Norén, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en deal av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång!

Jag vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia och på det företaget som du ska arbeta på. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-11-14

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-18
Ange följande referens när du ansöker: 48160
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Malmö AB

Adress
Poolia Malmö AB
Gustav Adolfs Torg 12
21139 Malmö

Kontorsadress
Gustav Adolfs Torg 12

Jobbnummer
3800423

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Malmö AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Malmö AB: