IT-Support till BDO

BDO Mälardalen AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BDO Mälardalen AB i Stockholm, Sollentuna, Uppsala, Eskilstuna, Linköping eller i hela Sverige

Vill du bredda din erfarenhet inom IT-support på ett företag som sätter medarbetarna främst? Är du en fena på service och kommunikation? Då kan du vara den vi söker!

På BDO har vi under en tid outsourcat vår Service desk men har nu beslutat att bygga upp vår IT-support och Service desk inhouse. Detta öppnar upp möjligheten att rekrytera 4 nya stjärnor till vår växande interna IT-supportavdelning! På BDO satsar vi på den tekniska utvecklingen för att möta branschens omställning och digitalisering, vilket ger dig möjligheten att bli en del av ett företag på en spännande tillväxtresa. Hos oss får du ta dig an en rolig och utmanande roll, där du blir en viktig del i att lyfta supportfunktionen till nästa nivå.

Om rollen

Som medarbetare inom IT-supporten blir du en del av en spännande och fartfylld vardag där ingen dag är den andra lik. Du kommer vara med och bygga upp, förvalta och vidareutveckla vår IT-support tillsammans med tre andra IT-supportmedarbetare samt IT-koordinatorer och resten av IT-teamet på vår avdelning för drift & support. Du utgår från vårt huvudkontor i Stockholm men arbetar mot alla våra kontor i Sverige. Dina arbetsuppgifter är varierande men består främst av att ge högkvalitativ first line support till användare via telefon, mail och chatt, vilket bland annat kan innebära:

• Installations- och mjukvarusupport
• Klientsupport och utrustning (t ex datorer, mobiler och skrivare)
• Användarsupport (inkl. support för våra verksamhetsapplikationer)
• Följa upp och slutföra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
• Identifiera och rapportera återkommande problem inom supportleverans
• Dokumentera lösningar på ärenden
• Hantera beställningar enligt process

Du äger ärendet från start till slut och tar vid behov hjälp av second line support eller resten av IT-supportteamet. Vi ser gärna att du också kommer med idéer och förslag på hur vi tillsammans kan ta vår IT-support till nya nivåer och du blir en viktig resurs för att optimera våra interna IT-tjänster.

Vem är du?

För att trivas som medarbetare i vår IT-support är du kommunikativ, tycker att det är roligt att hjälpa våra medarbetare och användare med IT-relaterade problem och känner ägandeskap över ärendet. Du är en prestigelös teamspelare och har ett brinnande IT-intresse samt stor nyfikenhet och vilja att lära dig mer. För att lyckas i rollen är du serviceminded, lyhörd, strukturerad och har ett stort eget driv i ditt arbete. Vidare ser vi gärna att du har:

• Relevant IT-utbildning och/eller något års erfarenhet av likande arbetsuppgifter inom IT-support/Service desk
• Arbetslivserfarenhet av kundkontakt och service
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom något/några av följande:

• SLA och ITIL
• Microsoft 365 (Office, Teams, OneDrive, Azure, SharePoint, AAD etc.) och Windows 10/11
• Ärendehanteringssystem
• Kontohantering i AD/AAD samt behörighetshantering
• Print, hårdvara och tjänster
• Administration av telefonabonnemang i Telia MyBusiness och Telia Touchpoint

Vi erbjuder dig

På BDO sätter vi medarbetarna främst! Anledningen är enkel, vi ska vara bäst på service och den levereras bäst av våra medarbetare. Hos oss får du chansen att arbeta i en trivsam arbetsmiljö med en inkluderande och familjär företagskultur där alla har möjlighet att växa, både som individ och yrkesperson.

Som IT-support hos oss kommer du få ta dig an en rolig och utmanande roll. BDO är på en pågående utvecklingsresa och i den här rollen kommer du bli en viktig del för att lyfta supportfunktionen på IT till nästa nivå, självklart tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor. Hos oss blir du viktig och kommer göra skillnad!

Vill du bli en av oss?

Skicka i så fall in din ansökan redan idag då vi jobbar med löpande urval. Vid frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan. Vänligen notera att vi ej tar emot ansökan via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

• Start: Snarast möjligt med hänsyn till ev. uppsägningstid
• Omfattning: Heltid
• Ort: Stockholm

Vi gör bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Här kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter.

Om oss

BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på deras utvecklingsresa. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk - en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 100 000 medarbetare i fler än 160 länder, och i Sverige är våra c:a 700 medarbetare grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Personligt engagemang är lika viktigt för oss som kunskap och kvalitet. Vi tror att det är den insikten som har gett oss branschens nöjdaste kunder sedan 2013. Läs mer om BDO här.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bdo Mälardalen AB (org.nr 556291-8473)

Arbetsplats
BDO AB

Jobbnummer
8403413

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BDO Mälardalen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BDO Mälardalen AB: