IT-support tekniker

Enköpings kommun Serviceförvaltningen / Supportteknikerjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Enköpings kommun Serviceförvaltningen i Enköping

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se/

Serviceförvaltningen omfattar ekonomi- och lön, IT och tele, logistik, kundstöd, tryckeri, post- och expeditionsvaktmästeri, växel/reception samt kommunens tjänsteresor. Genom dialog och ständig utveckling uppfyller vi våra kunders behov av effektiva servicetjänster. Engagerade medarbetare och ledare är en förutsättning för att nå vår vision; att bli kommunens ledande servicepartner inom kommunen

IT -och teleservice består i dagsläget av 17 medarbetare och ansvarar för support, drift, underhåll, nätverk, säkerhet och utveckling av kommunens alla IT-system. IT -och teleservice har en samordnande roll inom hela IT-området där vi ger service och projekthandledning till kommunens förvaltningar. Klientmiljön har standardiserad plattform på Windows 7, servermiljön består av en virtuell miljö med VmWare servrar med Windows 2008/2012 server. IT -och teleservice har ansvar för cirka 9000 användare och cirka 4000 datorer, 3000 telefoner och läsplattor.



Publiceringsdatum
2016-11-01

Arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad i supporten som arbetar med att lösa problem och tjänsteförfrågningar enligt ITILs (IT Infrastructure Library) ramverk. Ditt uppdrag är att, tillsammans med ditt team, ge support till kunder över telefon och i det direkta mötet där vårat huvud verktyget är ärendehanteringssystemet (ServiceDesk+).

Din kontakt med kunder sker både via telefon, mail och i det personliga mötet. I arbetet ingår det att ha ett professionellt bemötande när du på ett lugnt och trevligt sätt felsöker tillsammans med kund. För att lyckas i rollen är det viktigt att förstå grunduppdraget för supporten, vilket är att se till att våra användare har en problemfri IT-vardag. Arbetet är dels självständigt dels ett teamarbete.

Tycker du att detta passar in på dig, ser vi fram emot din ansökan! Har du några frågor, tveka inte att höra av dig till oss. Arbetet förväntas starta så snart som möjligt.




Kvalifikationer
Du har relevant utbildning inom IT på gymnasiet eller likvärdig och/eller samt några års erfarenhet av användarsupport inom IT och vana av ärendesystem.

Som sökande har du erfarenhet att arbeta med dessa system och funktioner:
• AD- konto och behörighetshantering
• Tjänster kring mobiltelefoni och surfplattor (MEX-ning, e-post och MDM-verktyg)
• Hantering av olika stödsystem, som röstbrevlådor och sim-kortsbyten
• Felsöka datorer och tillbehör genom fjärrstyrning, gärna erfarenhet från SCCM.
• Du har god dokumenterad kunskap i Microsoft miljö Windows 7/8/10
• Kunskap om MAC och MAC OS
• Meriterande för tjänsten är om du har en ITIL Foundation certifiering
• Behärska svenska i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska

För rollen krävs att du har en hög förmåga att kommunicera och anpassar dig efter situationen. Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Du är analytisk och kan snabbt bryta ned och lösa problem. Du har en hög känsla för service och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt möte med kund. Du är en god lagspelare och kan samarbeta med andra på ett framgångsrikt sätt.
Då du kommer att arbeta med problemlösning tillsammans med kund ställer detta krav på god pedagogisk förmåga och att du har en helhetssyn i ditt sätt att arbeta. Det är en stor fördel om du har arbetat i en teknisk helpdesk tidigare samt har ett stort tekniskt intresse.

Då arbetet tidvis utförs i kommunens övriga lokaler är det ett krav att du har B-körkort.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och referenser när vi bedömer din lämplighet för tjänsten.

Erfarenhet krävs.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-101029.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-17
Ange följande referens när du ansöker: C9003
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Nyström patrik.nystrom@enkoping.se 0171-62 55 59

Företag
Enköpings kommun Serviceförvaltningen

Adress
Enköpings kommun Serviceförvaltningen
Kungsgatan 42
74580 ENKÖPING

Kontorsadress
Kungsgatan 42 74580 Enköping

Jobbnummer
3137748

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Enköpings kommun Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Enköpings kommun Serviceförvaltningen: