IT-konsult / IT-tekniker / Infrastruktur

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2022-09-23

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att B2B IT-Partner har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och B2B IT-Partner en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
B2B IT-Partner är en återförsäljare av IT till företag. De grundades 2004 med målsättningen att utmana de stora jättarna i branschen. De är idag cirka 60 anställda och har samma målsättning som vid starten. De erbjuder sina kunder skräddarsydda produkter och tjänster inom IT. B2B IT-Partner är ett snabbfotat företag som kan agera flexibelt och självständigt för att hela tiden ligga i framkant med deras marknadserbjudande.

Hos B2B välkomnas du till ett varmt och energirikt arbetsklimat som präglas av mycket glädje, samhörighet och hårt arbete. De som arbetar där tycker både att det är roligt att arbeta ihop och att ha roligt tillsammans på och utanför jobbet.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som tekniker arbetar du med projekt inom infrastruktur och skräddarsydda IT-produkter där du tätt samarbetar dina kollegor för att tillgodose kundens behov. Initialt arbetar du hands on i projekten, både remote samt ute hos kunden. Du arbetar med daglig installations-, service och underhåll, säkerhetslösningar samt supportarbete på utrustning hos dina kunder. Du hjälper kunden med bland annat tekniska utrullningar av olika typer av infrastruktur såsom hårdvara, servrar, skärmar och samt inrullningar, samt med implementation, felsökning, återställning av mjukvara/OS/nätverk. I ditt arbete ingår även att säkerställa och förbättra befintliga produkters prestanda.

Du syftar även till att identifiera nya behov hos kund, samt föreslå lösningar som tillgodoser dessa. Projekten innebär således ett samarbete tillsammans med kunden där du förväntas följa upp, konsultera och agera ett bollplank för kunden. Tillsammans med dina kollegor säkerställer ni att projektet genomförs och slutförs och skapar en långsiktig relation tillsammans med kunden.

Du har stor möjlighet att växa inom organisationen och få möjligheten att utveckla både din kompetens och dina ansvarsområden. Du tillhör konsultgruppen med fokus på infrastruktur där du rapporterar till ditt team leader samt IT Operations Manager.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Bred arbetslivserfarenhet i en liknande arbetsroll i teknisk miljö
• Kunskaper inom Office 365, Azure AD och Microsoft Endpoint
• Erfarenhet och kunskap inom serveradministration
• Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
• Meriterande om du har varit med och arbetat i projekt som konsult tidigare
• Meriterande med kunskap inom Apple och Jamf

I den här rekryteringsprocessen så är de personliga egenskaperna av största och främsta vikt. För att lyckas i rollen ser vi att du är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Som person är du flexibel och trivs i ett varierat arbete där du i vissa projekt arbetar självständigt för att i andra projekt samarbeta med kolleger och kunder. Du har lätt för att ta initiativ och har även en god social förmåga och känner dig trygg med både interna och externa kontaktytor. Vidare är du strukturerad vid genomförande av dina arbetsuppgifter samtidigt som du motiveras av att agera problemlösande i dina uppgifter.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid.
Plats: Kontor i Stockholm, Solna. Samnt hybrid, och finns därmed goda möjligheter till arbete hemifrån när du inte är ute hos kund.
Lön: Enligt överenskommelse.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: tekniker, IT, teknisk support, support, supporttekniker, kundservice, service, teknik, Windows, Office 365, AD, Active Directory, Outlook, mjukvara, heltid, Stockholm, B2B IT-Partner

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Fanny Danielsson
fanny.danielsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7008159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: