IT-enheten söker erfaren person till Kundservice

Norrköpings kommun, IT enheten Pronova / Datajobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun, IT enheten Pronova i Norrköping

IT-enheten söker erfaren personal till Kundservice
IT-enhetens övergripande ansvar är att driva, utveckla och förvalta alla IT-system och applikationer som används inom Norrköpings kommun, samt inom flera kommunala bolag, tex Norrköping Vatten AB. En väl fungerande IT-miljö är avgörande för att kunna ge en högkvalitativ service till näringsliv och medborgare.
IT-enhetens verksamhet präglas av en stor variation mellan våra kunders verksamhet, men också av det stora antalet användare, ca 4000 pc inom 70 skolor, samt 4000 pc på 350 administrativa enheter ingår i IT-enhetens ansvar.
Kundservice är IT-enhetens främsta kontaktyta och länk ut till våra kunder. Nu behöver vi ytterligare resurser och söker därför personer med stor erfarenhet från kundservice och 1:a linjen.
Tjänsten är heltid. Du kommer att arbeta halva tiden i Kundservice 1:a linje, där arbetsuppgifterna främst består av att svara på inkommande telefonsamtal, registrering av ärenden, lösenordsbyten samt allmänna IT-relaterade förfrågningar. Övrig tid arbetar Du med beställningar av IT- produkter, behörighetsansökningar och underhåll av kommunens inventarieregister för IT-produkter m m.
Eftersom Du kommer vara IT-enhetens ansikte ut mot våra kunder, sätter vi stor vikt vid att Du har en mycket god servicekänsla.
Din person kännetecknas av att du
• Är serviceinriktad
• du är pedagogisk och tålmodig samt har god förmåga att kommunicera
• är stresstålig och har förmåga att arbeta självständigt
• är analytisk och noggrann och har mycket lätt för problemlösning
• har gott humör och är social, samt trivs med att arbeta i en större grupp.
Vid söker Dig som har
• minst 3 års dokumenterad erfarenhet av kundsupport/servicedesk, gärna i en större organisation
• vana att använda ärendehanteringssystem
• goda IT-kunskaper
• lägst gymnasiekompetens
• kan uttrycka Dig väl på svenska i både tal och skrift
• telefonvana och erfarenhet av att hantera kundrelationer via telefon

Publiceringsdatum
2010-08-23

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-10
Upplysningar:
Chef IT-enhetens Kundservice, Ami Fransson, 011-15 19 48
Ansökan kan skickas till e-postadress: IT-enheten@norrkoping.se

Kontakt
Chef IT-enhetens Kundservice Ami Fransson 011-151948

Facklig kontakt
SKTF, tommy.thyrsson@norrkoping.se
SACO, karin.hjelm@norrkoping.se

Företag
Norrköpings kommun, IT enheten Pronova

Adress
Norrköpings kommun, IT enheten Pronova
60186 NORRKÖPING

Kontorsadress
S:t Persgatan 19

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 011-150000
Faxnummer: 011-151090
E-postadress: it-enheten@norrkoping.se

Jobbnummer
715796

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun, IT enheten Pronova

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun, IT enheten Pronova: