IT-chef till Socialförvaltningen, Stockholm Stad

Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning

Socialförvaltningen ansvarar för stadsövergripande verksamheter inom socialområdet, säljer tjänster, framför allt till stadens stadsdelsnämnder, samt bereder frågor till kommunstyrelsen om hela stadens socialtjänst utom äldreomsorgen samt arbetsmarknadsfrågor.

Inom socialförvaltningen arbetar cirka 900 medarbetare och arbetet präglas av engagemang och hög kvalitet. Socialförvaltningen är indelad i fyra avdelningar; avdelningen för stadsövergripande sociala frågor, socialtjänstavdelningen, avdelningen för mottagande av nyanlända och administrativa avdelningen.

Administrativa avdelningen består av följande enheter; ekonomi, personal, kommunikation, IT, juridik-,upphandling och föreningsstöd, lokal och kansli samt intern service. Därutöver ingår också två myndighetsutövande verksamheter, boutredningsenheten och tillståndsenheten. Administrativa avdelningens uppdrag är att framförallt ge stöd och service till nämnd, ledning och chefer.

Enheten för digitalt verksamhetsstöd svarar för att förvaltningens e-tjänster och IT-stöd tas i drift samt sköter den tekniska förvaltningen av IT-stöden. Enheten är ett gemensamt stöd för Socialförvaltningen samt Farsta stadsdelsförvaltning och ansvarar för den operativa hanteringen av Äldreförvaltningens IT och telefoni. Enheten består av åtta medarbetar.

Då vår nuvarande IT-chef går i pension, söker vi nu dennes efterträdare. Välkommen in med din ansökan!

Publiceringsdatum
2017-09-25

Dina arbetsuppgifter
Som chef på enheten för Digitalt verksamhetsstöd har du det övergripande ansvaret för digitalisering, IT och telefoni. Du ansvarar för personal-, budget-, arbetsmiljö-, och verksamhetsfrågor och har ett samordnande ansvar för Socialförvaltningen, Farsta Stadsdelsförvaltning och Äldreförvaltningen.

Du leder och fördelar arbetet och har ett övergripande ansvar för att de tre förvaltningarna ligger i framkant vad gäller digitaliseringen samt att verksamhet utvecklas.

Tillsammans med medarbetarna arbetar ni kontinuerligt med framtagande och förbättringar av rutiner och arbetssätt för att förena IT-stödet till de tre förvaltningarna. Vidare är du även informationssäkerhetsansvarig för Socialförvaltningen.

Du kommer ingå i avdelningens ledningsgrupp där ni tillsammans ansvarar för avdelningens samlade uppdrag.

Arbetstempot är högt och gemenskapen mycket god på avdelningen. Du blir en del av en framåtsträvande verksamhet där vi arbetar för att utveckla verksamheterna i linje med stadens vision och att socialnämndens mål uppnås.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker:

- har en högskoleutbildning inom IT eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig
- har aktuell erfarenhet av personal- och budgetansvar
- har flerårig och aktuell erfarenhet av att arbeta med IT-strategiska frågor och digitalisering, gärna i en komplex organisation
- kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Erfarenhet av att arbeta i projekt och processer ses som meriterande.

Du är en inspirerande och engagerad ledare som drivs av att se medarbetare växa, utvecklas och du tar tillvara deras kompetenser. Du motiveras av att samarbeta med andra för att uppnå goda resultat och har en god förmåga att planera och prioritera i ditt arbete på ett effektivt sätt.

Du styrs av mål- och resultattänkande och förändrar din inriktning när målen ändrar sig. Du har förmågan att se helheten och ser alltid till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Vidare är du kreativ och trivs i en miljö där du har stor möjlighet att påverka arbetsmetoder och rutiner.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

Övrig information
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:

http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/

https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-09
Ange följande referens när du ansöker: 2017/6420
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Svensson Avdelningschef Administrativ chef 08-508 250 75
Nozha Amezeane HR-konsult HR-konsult 08-508 11 716

Företag
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen
Storforsplan 44
12347 Stockholm

Kontorsadress
Storforsplan 44

Jobbnummer
3716698

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen: