IT-arkivarie

Kristianstads kommun / Arkivariejobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.



Vi står nu inför utmaningen att införa e-arkiv i Kristianstads kommun och behöver därmed utöka kommunarkivet med ytterligare en tjänst.

Är du den vi söker och vill bli en del av vårt duktiga team?

Tjänsten ingår i kansli- och kommunikationsavdelningen och är en av tre tjänster på kommunarkivet. På avdelningen finns även funktioner så som kansli, kommunikation, överförmyndare, juridik och internationell verksamhet. Kommunarkivet finns sedan tre år tillbaka på Östra kommunhuset.

Publiceringsdatum
2018-03-21

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att strategiskt och operativt driva frågor inom området för e-arkiv samt långsiktigt digitalt bevarande. Du kommer även att ge råd och stöd till andra förvaltningar och bolag samt utarbeta riktlinjer och rutiner inom e-arkivområdet. I tjänsten ingår även att stötta upp i övriga, inom kommunarkivet, förekommande löpande arbetsuppgifter så som leveransmottagning och insortering av handlingar. Samt ge service till övriga externa myndigheter, forskare och allmänheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning med minst 60 hp i arkivvetenskap. Du ska ha utbildning eller erfarenhet inom e-arkiv. Vi ser gärna att du har utbildning eller erfarenhet inom systemvetenskap. Har du erfarenhet av att arbeta med datamigreringsprojekt så ser vi det som positivt. Det är en fördel om du tidigare har arbetat inom offentlig förvaltning.

Som person är du utåtriktad, strukturerad och noggrann. Du har en god samarbetsförmåga men kan även arbeta självständigt och har förmågan att ta egna initiativ.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Din placering är på Östra kommunhuset, Kristianstad.

Sista ansökningsdag är 2018-04-11.

Har du frågor gällande tjänsten så kan du kontakta Marie Färm, kanslichef, på tfn 044-13 51 15 eller Amanda Nilsson, arkivarie, på tfn 044-13 29 10.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-11
Ange följande referens när du ansöker: KLK-2018/227
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Färm, kanslichef 044-13 51 15
Amanda Nilsson, arkivarie 044-13 29 10

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29132 Kristiansstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4035010

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: