IT-administratör till Åklagarkammaren i Jönköping

Åklagarmyndigheten Åklagarkammaren i Jönköping / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Åklagarkammaren i Jönköping i Jönköping

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

ÅM2017-2249

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Din viktiga vardag

Anställningen är placerad på åklagarkammaren i Jönköping. Som it-administratör kommer du att vara den som har det huvudsakliga ansvaret för användarsupporten i de applikationer vi använder som t.ex. Microsoft Officepaketet, Palasso, vårt interna system Cåbra m.m.

I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att:

Ha det huvudsakliga ansvaret för kammarens it-support och hantera den tekniska utrustningen såsom pc-arbetsplatsen, mobiltelefoner och skrivare med mera. Myndighetens centrala IT-avdelning kommer att finnas som stöd för teknisk support
Fungera som länk mellan åklagarkammaren och it-avdelningen samt vara redaktör för det lokala intranätet
Ge våra åklagare administrativt stöd. Det innebär t.ex. att du får arbeta i brottsmålsdiariet, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter
Du blir också kontakten utåt i många sammanhang och ger god service till både allmänheten och andra myndigheter - främst via telefon och e-post. Många av dina uppgifter kommer du att utföra i vårt eget system, Cåbra.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som har:

Gymnasieexamen
Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete
Som person ser vi gärna att du:

Är noggrann, strukturerad och kan följa de förhållningsregler och rutiner som finns
Är självständig och ansvarstagande
Har förmåga att prioritera, arbeta uthålligt och effektivt
Är stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög
Har lätt för att samarbeta, skapar goda arbetsrelationer och har ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning
Är serviceinriktad
Bra på att ta till dig information och du har ett pedagogiskt tillvägagångssätt, då din förmåga att ge stöd till andra medarbetare sätts på prov när nya it lösningar skall införas eller vardagsproblem uppstår
Vi ser gärna att du har ett genuint intresse av it och teknik. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom it, erfarenhet av service och it-support och vana från arbete inom rättsväsendet.

Vi önskar också att du är en person med god självkännedom som tar egna initiativ och har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.



Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-12-20

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Tiitus, chefsadministratör 010-562 59 74
Erika Lejnefors, facklig kontaktperson Saco-S 010-562 70 91
Marcus Davidsson, personalhandläggare 010-562 57 11
Maria Palmquist, facklig kontaktperson ST 010-562 65 23

Företag
Åklagarmyndigheten Åklagarkammaren i Jönköping

Adress
Åklagarmyndigheten Åklagarkammaren i Jönköping
Box 73
55112 Jönköping

Kontorsadress
Vallgatan 9

Jobbnummer
3865342

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åklagarmyndigheten Åklagarkammaren i Jönköping

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åklagarmyndigheten Åklagarkammaren i Jönköping: