IT tekniker / Supporttekniker

Uniflex Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uniflex Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning, rekrytering och omställning av personal. Vi finns på drygt 50 orter i hela Sverige och har över 5000 anställda. Uniflex har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierat.

Som anställd hos Uniflex knyter du värdefulla kontakter och får bred erfarenhet av arbetslivet. Uniflex kan också vara början på en karriär hos någon av våra kunder. Uniflex ser sin personal som sin viktigaste tillgång och därför erbjuder vi friskvårdsbidrag och andra förmåner till våra anställda.

Publiceringsdatum
2014-11-27

Beskrivning av jobbet
Vi söker nu en driven och ambitiös supporttekniker till en av våra kunder i Stockholm.

Du kommer arbeta i kundens Service Desk och utgöra en viktig del i att hantera och förvalta kontakten med kundens användare. Det är användarnas "Single Point of Contact" när det gäller att hantera händelser och incidenter. Service Desk hanterar alla typer av händelser, sätter behörigheter, ger information och är Leverantörens dagliga kontakt med Beställarens användare. Det primära ansvaret för First Line är att bevaka att alla kanaler för inkommande ärenden är tomma, användaren skall få svar så fort som möjligt och få respons att ärendet är mottaget.

Vi ser gärna att du har följande kvalifikationer:

• Erfarenhet av att ge teknisk support på Microsoft-Plattformar, AD hantering, Windows Vista eller Windows 7.
• Kunskap att kunna avhjälpa fel och/eller ge en felanalys för applikationer såsom Office-paketet, outlook, internet explorer samt andra förekommande applikationer.
• Förmågan att kunna omvandla tekniska lösningar till vardagligt språk i både tal och skrift.
• Flytande i Svenska och Engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du även har erfarenhet/ certifiering inom ITIL baserad ärendehanteringssystem, inom nätverk (E.g Cisco CCNA), inom MAC eller CITRIX.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som brinner för service och som har erfarenhet från Servicedesk / Helpdesk. Du skall kunna hantera teknisk support, felanmälningar, felsökning, samt lösa övriga tekniska problem i alla former. Du skall ha en förmåga att förmedla dina tekniska kunskaper på ett pedagogisk sätt till användare. Du bör även vara van att ha många bollar i luften och kunna prioritera. Kunna jobba på egen hand men även fungera i en mindre grupp.

Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-27
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 15496
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Edelöf

Företag
Uniflex Sverige AB

Adress
Uniflex Sverige AB
Box 7014
12107 Stockholm-Globen

Kontorsadress
Box 7014, Stockholm-Globen

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2082546

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uniflex Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uniflex Sverige AB: