IT Tekniker/Support/Microsoft 365 administratör

Recruit Partner Nordic AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Recruit Partner Nordic AB i Göteborg, Kungsbacka, Borås, Trollhättan, Lysekil eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-02-01

Om företaget
Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination. Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se.

Om rollen

Som ett led i Polfärskts digitaliseringsresa erbjuder vi nu en ny tjänst på Polfärskt Bröds supportkontor i Lindome. Vi söker en entusiastisk IT Tekniker/Microsoft 365 Administratör som kommer att spela en central roll i att säkerställa vår organisations tekniska effektivitet.

Polfärskt Bröds supportkontor är ett verksamhetsnära och serviceorienterat kompetenscenter som ska förenkla vardagen för våra tjugofyra Polfärsktbolag ute i landet. Du kommer att ingå i ett affärsutvecklings- och IT team där du tillsammans med andra avdelningar samt leverantörer har till uppgift att skapa effektiva verktyg och processer, med målet att generera en effektiv distribution, försäljning med hög lokal service. Våra affärssystem och produkter består idag av en blandning av Microsoft standardsystem samt egenutvecklade system.

Som vår IT Tekniker kommer du vara med och bygga upp vår interna IT Support. Du kommer även tillsammans med våra leverantörer agera First line support och du kommer att ta emot ärenden via mail, telefon och ett framtida ärendehanteringssystem som du kommer vara med att implementera. Du kommer även att supportera användare på plats.

Detta innebär att du kommer arbeta med felsökning av datorer, telefoner, utskrifter och applikationer. Du kommer bland annat att hantera användare i Entra ID, Active Directory och Microsoft 365. Du kommer att arbeta nära användarna och säkerställa en utmärkt IT-supportupplevelse till företagets medarbetare, jobba nära Microsofts egna experter samt tillsammans med våra leverantörer. Tillsammans med vårt team och leverantörer kommer du även att vara med och rita upp teknisk- och lösningsarkitektur för en modern IT-arbetsplats utifrån funktion, säkerhet och teknik med hjälp av Microsofts produkter.

Därmed kommer du både få utmana och realisera nya idéer tillsammans med engagerade kollegor från verksamheten och andra avdelningar. Du trivs därför i en miljö där alla svar ännu inte finns, och du har drivkraft och förmåga att skapa ditt eget nätverk och är bekväm med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvar

• Ansvara för drift och underhåll av IT-infrastrukturen med fokus på Azure och Microsoft 365.

• Administrera, underhålla och dokumentera företagets Microsoft 365 miljö (Azure AD, Entra ID etc) samt support och ärendehanteringsprogram.

• Hantera incidenter och beställningar.

• Driva och implementera interna IT projekt relaterade till IT Arbetsplats/M365.

• Etablera affärseffektiva lösningar med M365 för våra medarbetare.

• Löpande utvärdera företagets M365 och Azure portfölj.

• Vara med och ta fram företagets M365 roadmap för framtida utveckling och utrullning av nya funktioner och produkter.

• Vara med och utforma och implementera bästa praxis för styrning, säkerhet och efterlevnad inom M365.

• Utbilda användare samt främja för användningen av M365-tjänster inom hela organisationen.

• Driva och implementera interna IT projekt och projekt relaterade till IT Arbetsplats/M365.

• Allmän drifts övervakning och kontroll.

Vi söker

Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse, är passionerad för att arbeta med support, är erfaren användare av Microsoft 356-miljön och vill se konkreta resultat av ditt arbete. Du är noggrann och ansvarstagande och har fokus på leverans och på att få saker gjorda. Du har lätt för att skapa förtroende och är prestigelös och firar framgångar tillsammans. Du är en "teamplayer" som är handlingskraftig, stresstålig, lösningsfokuserad och har en god social kompetens.

Vidare ser vi även att du på ett pedagogiskt sätt kan ge support och vägleda användare, du ska ha förmågan att kunna ta fram en beskrivning av "helheten" i ett problem genom att ställa relevanta frågor för att på så sätt underlätta felsökningen för teknikerna som ärendet eskaleras vidare till.

Du älskar att hitta effektiva lösningar och vet hur man levererar ett kvalitativt resultat med stort användar/kundfokus. Det är ett starkt plus om du blommar ut runt personer med en stark entreprenörsanda.

Kvalifikationer
• Minst 3-5 års erfarenhet inom området och en gedigen teknisk kompetens

• Relevant utbildning högskola/universitet samt motsvarande yrkeserfarenhet. Det är meriterande om du har certifiering inom Microsofts tjänster.

• Djupgående kunskap om Microsoft-produkter och molnbaserade tjänster.

• Grundläggande kunskaper inom IT-säkerhet ur ett Microsoft 356 perspektiv.

• Mycket goda kunskaper av Azure Active Directory/Entra ID.

• Grundläggande kunskaper inom IT-säkerhet ur ett Microsoft 356 perspektiv.

• Du är mycket bra på att kommunicera skriftligt och muntligt med såväl verksamhet, IT och utvecklare som med externa leverantörer.

• Erfarenhet att driva/jobba i projekt inom IT

• Vana att arbeta med Support samt Incident-, ändrings- och problemhantering.

• Förståelse för licenshantering och förmåga att optimera resursanvändning.

• Goda kommunikationsfärdigheter. Flytande i både tal och skrift i svenska och engelska.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en bred nyckelroll i ett bolag med en omsättning på drygt 3 miljarder där ditt arbete direkt har påverkan och bidrar till vår utveckling. Hos oss kommer du in i en varierad roll i en verksamhet med puls, där vi har många bollar i luften och där den ena dagen inte är den andra lik. Dessutom jobbar vi med starka varumärken och kvalitetsprodukter som vi är stolta över.

Så ansöker du
Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snaras...

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Recruit Partner Nordic AB (org.nr 559157-4826)

Kontakt
Martina Nordberg
martina.nordberg@recruitpartner.se
073-624 77 24

Jobbnummer
8437475

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Recruit Partner Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Recruit Partner Nordic AB: