IT Supporttekniker

Landstinget i Kalmar län / Supportteknikerjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget i Kalmar län i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige

Landstinget i Kalmar län har 7 000 medarbetare som alla jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets medborgare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur och kollektivtrafik för hela länet. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.

Läs mer om att arbeta i landstinget
http://www.ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/

Med IT räddar vi liv! Vår IT-verksamhet är komplex och spänner över ett stort arbetsfält, från daglig drift och förvaltning till utveckling. IT-verksamheten är en viktig strategisk resurs och en integrerad del av landstingets kärnverksamhet och en förutsättning för en stor del av den verksamhetsutveckling som bedrivs. I IT-förvaltningen finns ca 145 medarbetare på orterna Kalmar, Oskarshamn och Västervik.

Läs gärna mer på:
http://ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/yrken-landstinget/arbeta-med-it-i-landstinget/

Enheten IT Arbetsplats kännetecknas av arbetsglädje, gemenskap och delaktighet. Enheten ansvarar även för logistik och support på plats hos kund.

Landstinget i Kalmar län arbetar utifrån visionen om hälsolänet - för ett friskare, tryggare och rikare liv. Vårt hälsofrämjande perspektiv genomsyrar hela vår verksamhet och vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö och att våra arbetsplatser ska präglas av jämställdhet, likabehandling och mångfald. Vi arbetar målinriktat med verksamhetens bästa för ögonen och hos oss finns goda möjligheter till utveckling.

Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju före sista ansökningsdag. Skicka därför gärna in din ansökan redan idag.


Publiceringsdatum
2018-10-02

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du får verka i intressanta och viktiga miljöer - där dina insatser gör skillnad varje dag. Inom IT Supportcenter är du en viktig länk mellan användare/kärnverksamhet, inom hela landstinget. Du arbetar med moderna verktyg för att erbjuda bästa möjliga användarsupport inom IT vilket innebär att vara ett stöd för användare med deras IT-relaterade frågor och problem. I rollen som supporttekniker möter du olika personalkategorier i dialog om hur system/applikationer används och utvecklas.

IT Supportcenter ansvarar för 1:a linjens support och fungerar som användarstöd via telefon och IT:s ärendehanteringssystem. Utöver datorer och mjukvara supporterar du bl a skrivare, mobiltelefoner och videokonferensanläggningar. Du har möjlighet att vara med i vår fortsatta utveckling av Operations Center, där vi arbetar med proaktiva åtgärder innan det blivit ett problem. Tillsammans med teamet säkerställer du en fungerande arbetsplats för våra användare.

• Att jobba som supporttekniker ger mig en unik inblick i hela landstingets verksamhet, men ur ett IT-perspektiv. Jobbet är väldigt varierande och jag gillar att jag kan påverka min egen utveckling för att fortsätta gå framåt, säger Jimmy Karlsson, supporttekniker.

Ditt verksamhetsområde är hela länet och din placering är i våra trivsamma lokaler i centrala Kalmar. Du ingår i beredskapskedjan för supporten.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning alternativt annan utbildning och erfarenhet inom IT som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet och kunskap inom IT-support. Det är meriterande om du även arbetat med central klient- och skrivarhantering, mobile device management-verktyg och active directory.

Rollen ställer krav på tekniskt kunnande, eget driv och engagemang. Du tycker om och har förmåga att lösa problem, både på egen hand och tillsammans med andra.

Vi ser att du i linje med våra värderingar är en individ som har förmåga att ta egna initiativ och driva din egen utveckling framåt. Som person är du öppen och intresserad av den nya teknikens möjligheter och användning. Du har en stark vilja att hänga med i teknologiska trender och att hålla kunskaper aktuella.

Inom IT Supportcenter har du direktkontakt med användarna och det ställs därför höga krav på positivt bemötande och förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och servicekänsla. Ett krav är att du har körkort.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställd

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-31
Ange följande referens när du ansöker: IT:2018:28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Torsten Dahlberg 0480-445260

Företag
Landstinget i Kalmar Län

Adress
Landstinget i Kalmar Län
Se hemsida
39244 Kalmar

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
4378260

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget i Kalmar län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget i Kalmar län: