IT Servicedesk

Atria Sweden AB / Supportteknikerjobb / Hallsberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Hallsberg, Kumla, Lekeberg, Örebro, Degerfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Atria Sweden AB i Hallsberg, Örebro, Tranås, Sundbyberg, Borås eller i hela Sverige

Atria söker en engagerad och serviceinriktad medarbetare till vår IT Servicedeskfunktion placerad i Sköllersta.
I arbetet på Servicedesk kommer du att vara våra användares första kontakt hos IT och representera hela koncernens utbud av IT-tjänster.
Atria-koncernens IT organisation består av sammanlagt runt 50 medarbetare inom olika IT-relaterade områden och här i Sverige är vi för närvarande 11 personer. Organisatoriskt kommer du att vara en del av Atrias internationella ICT organisation men med ett supportfokus främst riktad mot den svenska verksamheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Hjälpa våra användare att komma till rätta med IT-relaterade problem
Stötta våra användare i att beställa, installera, konfigurera och använda IT-utrustning såsom smartphones, datorer, konferensutrusning, skrivare och tillbehör
Detta kan innebära att resa till någon av våra fabriker eller kontor runt om i Sverige
Hantera användaraccess till våra interna och externa IT-system och -resurser
Arbeta tätt ihop med kollegor i våra olika länder kring våra IT-tjänster
Genomföra återkommande underhållsarbete i våra servermiljöer och agera på övervakningsevent

Vi erbjuder en arbetsplats där din insats kommer att göra skillnad och där du har möjlighet påverka arbetssätt, processer och din egen utveckling. Du kommer att tillhöra ett team med hög kompetens och mycket engagemang.
För att lyckas i rollen ska du ha ett stort intresse för IT, utbildning inom IT och gärna tidigare erfarenhet inom liknande tjänst. Du ska ha generell förståelse och kunskap för IT-infrastruktur, modern teknologi och användarmiljöer (PC/mobil). Goda engelska kunskaper är ett krav, i både tal och skrift. Meriterande är kunskaper i finska och/eller danska.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, vi vill att du är ansvarsfull och tar ett aktivt ägandeskap i att hjälpa användare med att lösa deras problem samt att du har ett förtroendeingivande sätt i ditt bemötande. Du löser problem logiskt och analytiskt. Vidare tar du egna initiativ, är flexibel och drivs av utveckling. Vi ger dig möjligheten att utveckla dig själv, ge och växa i ansvar baserat på kapacitet och utveckling.
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2023-01-08.
Vi behandlar ansökningar löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Tobias Hansen, Chef IT-teknik, tobias.hansen@atria.com, +46706230170

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Atria Sweden AB (org.nr 556483-4660), http://www.atria.se
Sockenvägen 40 (visa karta)
697 80  SKÖLLERSTA

Arbetsplats
Atria Sverige

Jobbnummer
7241163

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Atria Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atria Sweden AB: