IT Service Manager Central Telephony till Scandic

Stockholm Headhunting AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholm Headhunting AB i Stockholm, Solna, Uppsala, Nacka, Göteborg eller i hela Sverige

Stockholm Headhunting har fått i uppdrag att hitta en IT Service Manager Telephony till Scandic Group IT. Rollen passar perfekt för dig som vill agera brygga mellan leverantörer och verksamhet i en organisation som är under tillväxt och stor expansion med goda utvecklingsmöjligheter.

Om rollen:

Det övergripande syftet med rollen IT Service Manager Telephony är att säkerställa en optimal hantering av telefonitjänsterna inom Scandic Hotels IT-infrastruktur för att stödja de tekniska kraven och affärsbehoven på kort och lång sikt.

Inom området ingår tjänster för central telefoni hantering inom både huvudkontor såväl som inom hotellverksamheten, callcenter lösningar samt mobiltelefoni.

Rollen innebär, att tillsammans med leverantörer, ta fram tekniska lösningar för teknikområdet, som möter verksamhetens krav genom en effektiv livscykelhantering, god integrering med övergripande infrastruktur, såväl ren IT teknik som övrigt inom teknikområdet. Rollen innebär en förvaltning i form av leverantörsstyrning genom avtal, förvaltningsplaner och budgetansvar.

Funktionen rapporterar till Operation & Infrastructure Manager.

Som en del av infrastrukturavdelningen på IT bidrar IT Service ManagerTelephony till avdelningsmålen samt målen för hela IT-avdelningen och Scandic som helhet.

Denna roll är en uppbyggnadsroll då den inte funnits i nuvarande form tidigare. Det innebär att du kommer kunna forma rollen inom ramen för den förvaltningsmodell som används. Då tanken är att alla tjänsteområden i möjligaste mån skall hanteras operativt av leverantörer så kommer en betydande del av ditt arbete bestå i att leda och styra dessa genom ekonomisk och avtalsmässig uppföljning av tjänsterna. Den andra betydande delen kommer att bestå i att utveckla tjänsteutbudet tillsammans med verksamheten.

Scandic söker:

Personen ska ha erfarenhet av liknande arbete och har en passion för företagsdriven IT-utveckling. Du ska ha god erfarenhet av arbete med leverantörstyrning, telefonsystem, callcenter-lösningar och mobiltelefoni. Vi tror att du tidigare varit tekniskt säljstöd eller teknisk projektledare inom teknikområdet och har ambitionen att ta ett större ansvar över utveckling av tjänster inom området anpassade för verksamheten. Du har god kunskap i IT infrastruktur generellt med avseende på nätverk och IP baserad telefoni och kännedom om serverteknik när det är kopplat till Ditt kunskapsområde. Önskvärt akademisk utbildning inom IT eller motsvarande kompetens och du talar och skriver svenska och engelska flytande.

Vi tror att du:

Har ett stort intresse för den bästa användarupplevelsen och att du har ett helhetsperspektiv.
Har ett stort intresse att arbeta med tjänsteutveckling inom området.
är analytisk och har förmåga att förvandla strategier till handlingsplan.
är flexibel och agil samtidigt som du har ett strukturerat och organiserat arbetssätt
är social, driven och kan bygga goda relationer.
har koll på trender och är nyfiken på nya lösningar och teknik inom telefoni och gärna inom unified communication.
är bra på att lyssna och att se mönster.
är kreativ och brinner för IT infrastruktur.
är duktig på att kommunicera och förmedla kunskap.
att du är lagspelare som är vänlig, öppen och ärlig.

Om Scandic:

Scandic är en självklara marknadsledaren i Norden med nästan 230 hotell i sju länder. Varje dag jobbar våra 14 000 medarbetare mot ett enda mål: att våra gäster ska känna sig välkomna hos oss oavsett om de kommer för att bo, umgås med vänner eller arbeta. Som den mest hållbara hotelloperatören i Norden har vi alltid fokus på miljö och socialt ansvar.



Låter detta intressant? Ansök via vår hemsida så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller företaget är du välkommen att kontakta Ida Linnertorp på telefon: 070 747 09 82 eller mail: ida.linnertorp@sthlmhh.se.

Sökord: IT, Service Manager Telephony, Projektledning, PM3, ITIL, ITSM, Telefonsystem, Callcenter, Infrastruktur, Mobiltelefoni, Unified communication.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2017-11-13

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-28
Ange följande referens när du ansöker: sthlmhh531
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholm Headhunting AB

Adress
Stockholm Headhunting AB
Västerlånggatan 54, 2tr
11129 Stockholm

Kontorsadress
Västerlånggatan 54, 2tr

Jobbnummer
3798560

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholm Headhunting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholm Headhunting AB: