IT & Access Control Supporter

Venuepoint AB / Supportteknikerjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Venuepoint AB i Ospecificerad arbetsort

Är du en IT expert som gillar evenemang?

Venuepoint letar efter en självständig all-round IT & Access Control Supporter. Vi har kontor i både Stockholm och Göteborg, och du kan välja din primära arbetsplats. Du kommer att vara en del av vårt Skandinaviska IT & Access Control organisation. Du kommer att rapportera direkt till IT & Access Control Manager i Danmark och till den lokala Country Manager i Sverige.

Venuepoint är en ledande biljettdistributör i Norden som drivs i ett delägarskap mellan Nordisk Film, i sin tur en del av mediaföretaget Egmont, samt CTS Eventim, Europas marknadsledande biljettdistributör. Venuepoint har sitt huvudkontor i Köpenhamn, med lokala avdelningar i Stockholm, Göteborg och Oslo.

Vi arbetar med några av de största arrangörerna i norra Europa. Våra kunder inkluderar allt från ledande konsertarrangörerna, operahus, festivaler, sportklubbar, konserthus, teatrar och många fler. Utöver alla dessa lokala kunder har biljettsystemet även används under OS i Sotji och Rio samt Alpina VM 2017 i St. Mortiz. Genom en stark produkt, både gällande system och tilläggstjänster kan vi supportera den strategiska utvecklingen hos våra partners.

IT Support och Inpassering

Du kommer vara ansvarig för IT-support och Inpassering i Sverige och ha nära samarbete med kollegor i Danmark, Norge och Tyskland.

Arbetsuppgifter innefattar:

• Övervakning och deltagande vid inpasseringskontroller i anknytning till sportevenemang, konserter, festivaler mm.
• Uppsättning och konfiguration av utrustning för inpasseringskontroll.
• Instruera och utbilda arrangörer och deras anställda i inpasseringskontroll.
• Rekrytera och schemalägga vår egen timanställda inpasseringspersonal.
• IT-service och support till arrangörer, promotors mm via mail, telefon och besök. Uppgifter som ingår:
• Applikations och skrivarinstallation på Windows PCs.
• Felsökning både på plats och genom fjärrinloggning.
• Skapa manualer och dokumentera.

Din profil

• Du har goda tekniska kunskaper och detaljerad erfarenhet från IT-system.
• Du kommer att arbeta mycket självständigt och behöver vara strukturerad och målinriktad.
• Du har god kommunikationsförmåga, både i tal och skrift, på Svenska och Engelska.
• Du har giltigt B-Körkort.
• Det är en fördel om du har erfarenhet av biljett och/eller evenemangsbranschen.
• Erfarenhet av följande är en stor fördel: Konfiguration av LAN/WAN (IP-adresser, Gateway, Subnet, Firewall), nätverksskrivare genom Windows och Mac OSx, WiFi-nätverk (Kanaler, signaler, kryptering mm).

Övriga anställningsvillkor

Huvudsakliga arbetstider är mellan 09.00-17.00, men med ett roterande jour-schema, 09.00-20.30, 7 dagar i veckan. För nuvarande är det fråga om 1 jour-vecka per månad.

Hög flexibilitet behövs för att även supportera inpasseringskontroller på kvällar och helger. Du kommer ha mellan 5 - 10 resdagar per månad.

Din ansökan

Då tydlig kommunikation mellan danska, norska och tyska kollegor är viktig för oss önskar vi motta din ansökan på engelska via länken nedan. Vi tar endast emot ansökningar på detta sätt, eftersom det garanterar att alla kandidater får svar.

https://egmont.easycruit.com/vacancy/1884857/87613?iso=dk

Om du har frågor är du välkommen att kontakta IT & AC Manager Pelle Bundgaard på mobil: +45 2780 9800 eller via mail: pbu@venuepoint.net.

Publiceringsdatum
2017-07-19

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-16

Kontakt
pbu@venuepoint.net

Företag
Venuepoint AB

Adress
Venuepoint AB
Åvägen 24
41251 GÖTEBORG

Kontorsadress
Åvägen 24

Jobbnummer
3609625

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Venuepoint AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Venuepoint AB: