IT Helpdesk
Poolia Umeå AB / Supportteknikerjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Umeå AB i Umeå,
Vännäs,
Vindeln,
Robertsfors,
Örnsköldsvik eller i
hela Sverige Just nu söker vi en person till kundsupport - IT Helpdesk hos vår kund i Umeå. På heltid får du här möjlighet att hjälpa organisationens användare med frågor de har kring sin IT-miljö. Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2017-12-13Dina arbetsuppgifterSom IT Helpdesk medarbetare svarar du på inkommande samtal samt epost och hjälper kunden genom god service i olika typer av ärenden. Inkommande ärenden skiljer sig i hög grad åt och ställer därför höga krav på dig som person att bemöta alla på ett bra sätt samt att du har en stor vilja till problemlösning.
I rollen som IT Helpdesk medarbetare kommer du vara del av teamet på IT-avdelningen, vars uppgift är att ge service och verksamhetsstöd till i första hand organisationens medarbetare.
Vi söker dig som har en brinnande vilja att hjälpa kunder och medarbetare. Vi ser att du har någon typ av relevant utbildning, exempelvis som systemvetare, datavetenskap, nätverk och kommunikation eller beteendevetenskap i IT-miljö. Du har viss tidigare erfarenhet av arbete inom nätverk och IT-miljöer och är van vid att arbeta i Windows och Microsoft Office. Meriterande är om du tidigare arbetat med IT support.
Då arbetet består av att hjälpa användare av systemen är det viktigt att du som person är serviceinriktad och gillar att kommunicera med både kollegor och kunder. Du har en positiv inställning, en vilja att självständigt kunna lösa problem och en god samarbetsförmåga. Du behärskar både det svenska och engelska språket mycket väl.
Specialist inom IT
Liksom du är vi på Poolia specialister inom IT, många av oss med egen erfarenhet av att arbeta i branschen. Vi är nämligen övertygade om att en av hörnstenarna för att göra ett riktigt bra arbete är engagemang och intresse för sitt område. Våra kunder återfinns inom
bland annat miljö-, energi-, infrastruktur-, fordons-, process- och produktionsindustrin. Vi har erfarenhet av tillsättningar till både privat och offentlig sektor.
Om Poolia
Vi söker dig som har en brinnande vilja att hjälpa kunder och medarbetare. Vi ser att du har någon typ av relevant utbildning, exempelvis som systemvetare, datavetenskap, nätverk och kommunikation eller beteendevetenskap i IT-miljö. Vid deltidsarbete så ser vi gärna att du fortfarande är student men har möjlighet att arbeta ca 2 dagar i veckan. Du har viss tidigare erfarenhet av arbete inom nätverk och IT-miljöer och är van vid att arbeta i Windows och Microsoft Office. Meriterande är om du tidigare arbetat med first line support.
Då arbetet består av att hjälpa användare av systemen är det viktigt att du som person är serviceinriktad och gillar att kommunicera med både kollegor och kunder. Du har en positiv inställning, en vilja att självständigt kunna lösa problem och en god samarbetsförmåga. Du behärskar både det svenska och engelska språket mycket väl.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-14
Ange följande referens när du ansöker: 48768
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Umeå AB
AdressPoolia Umeå AB
Storgatan 43, 2tr
90326 Umeå
KontorsadressStorgatan 43, 2tr
Jobbnummer 3852944
Observera att sista ansökningsdag har passerat.