IT coordinator till Hedin IT

Ants Akademiskt Nätverk av Tekniska Studenter AB / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ants Akademiskt Nätverk av Tekniska Studenter AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Vill du vara en viktig länk i arbetet med och bygga upp och leverera IT i världsklass? Då kanske det är just dig vi söker som vår nya IT coordinator.

Vi på Hedin IT befinner oss i en bransch där vi ser en stor förflyttning och digitalisering av kundresan och söker fler som vill vara med att bidra på resan. Vår supportfunktion levererar idag support till ca 130 anläggningar och 3500 användare inom Hedin-koncernen och därmed blir rollen som IT coordinator en viktig framgångsfaktor för en välfungerande IT-miljö.

Vill du vara med och utveckla(s) tillsammans med oss?

Om Hedin IT

Hedin IT bildades i september 2018 med syfte att bistå hela Hedin-koncernen med digitala kompetenser och tjänster. Detta innefattar allt från support och drift till systemutveckling. Tjänsterna levereras till interna kunder inom hela Hedin-koncernen i Sverige, Norge, Schweiz, Belgien och Tyskland. Koncernen har ca 3 000 anställda och en omsättning på ca 28 miljarder kronor, vilket ställer krav på en välfungerande IT-arkitektur som vi får chansen att utforma. Som en del av Hedin IT är du med och formar hur hela koncernen arbetar med IT.

Beskrivning av roll

I rollen som IT coordinator kommer du att tillhöra Servicedesk och arbeta som en brygga mellan projekt, bolagets tekniska team och övriga verksamheten. Du kommer att jobba med supportärenden som inkommer via telefon eller ärendehanteringssystem där de antingen hanteras direkt eller eskaleras vidare internt. IT coordinatorn kommer att rapportera direkt till Servicedesk Manager.

Exempel på uppgifter som ingår i rollen

• Se till att övertagande av projekt till förvaltning sker på ett smidigt och välorganiserat vis
• Säkerställa att det finns dokumentation och rutiner för processer som Servicedesk hanterar
• Hantera förändringar av flöden i ärendehanteringssystemet
• Säkerställa centralt hårdvarubehov tillsammans med nominerade leverantörer

För att trivas i rollen bör du ha:

• En eftergymnasial utbildning inom relevant område
• Några års arbetslivserfarenhet av en tekniskt koordinerande roll
• Goda kunskaper i Microsoft Office och Active Directory
• Erfarenhet av att jobba i ett ärendehanteringsverktyg

Vem är du?

Det är en bred roll där du kommer hantera många kontaktytor vilket förutsätter att du har en hög kommunikationsförmåga. Hedin Group expanderar kraftigt vilket gör att det pågår mycket aktiviteter parallellt med varandra. För att bli en viktig kugge i vårt maskineri är det viktigt att du är strukturerad och duktig på att prioritera arbetsuppgifter. En förutsättning att lyckas i ditt arbete är att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Ansök redan idag!
Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor kontakta Peter Sturesson på telefonnummer 0726006633 eller peter.sturesson@hedinit.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2021-07-01

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ants Akademiskt Nätverk av Tekniska Studenter AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ants Akademiskt Nätverk av Tekniska Studenter AB (org.nr 556653-6230), http://www.ants.se

Arbetsplats
Ants

Jobbnummer
5841932

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ants Akademiskt Nätverk av Tekniska Studenter AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ants Akademiskt Nätverk av Tekniska Studenter AB: