IT Business Support Specialist

Scania CV AB / Supportteknikerjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Nu söker vi en IT Business Support Specialist till vår interna Process Support & IT avdelning. Är du en IT-intresserad person med något/några års erfarenhet i branschen, med ett öga för problemlösning? Då är det dig vi söker efter!

Publiceringsdatum
2022-07-22

Arbetsuppgifter
I rollen som Business IT support Specialist så kommer du främst arbeta med systemförvaltning och incidenthantering av våra interna affärssystem. Du kommer ha ett dagligt ansvar för att hantera inkommande ärenden och incidenter från vår affärsverksamhet. Du rapporterar till Process Support & IT manager och du kommer att ingå i en grupp av totalt tio personer som tillsammans utgör den interna Process Support & IT avdelningen.

Utöver arbetet med förvaltning kommer det även ingå en del projektarbete där du tillsammans med kollegor på gruppen stöttar verksamheten att genomföra aktiviteter som bidrar till verksamhetens utveckling.

Det huvudsakliga ansvaret i rollen innebär att du skall:

• Hantera förvaltningsärenden och incidenter på daglig basis
• Dokumentera och underhålla systemdokumentation
• Bygga automation inom förvaltningsrådet
• Delaktig i utvecklingsprojekt/aktiviteter

Tjänsten är förlagd till Scania Finans huvudkontor i Södertälje. Scania Finans erbjuder delvis hemarbete och har en intention om att vara en flexibel arbetsgivare.

Profil
För att lyckas och trivas i tjänsten krävs det att du:

• Har något/några års erfarenhet av arbete med applikationsförvaltning eller IT incidenthantering
• Har kunskap i PowerShell scriptning
• Har kunskap i MS SQL
• Behärskar svenska och engelska i så väl tal som i skrift
• Är serviceinriktad och lösningsorienterad
• Kan hantera förändringar och vara flexibel
• Duktig på att organisera och planera

Nedan punkter är meriterande, men inte ett krav:

• Kunskap i BanqSoft system (PreView, CoreView)
• Kunskap om och har jobbat med finansiella processer

Som person ser vi att du är nyfiken att lära och naturligt sätter kunden i fokus.

Så ansöker du
Din ansökan skall innehålla både CV och personligt brev och vara oss tillhanda senast den 14 augusti.

En bakgrundskontroll kan även komma att genomföras för denna tjänst.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Scania Finans AB (SFA) är ett finansbolag som ingår i affärsområdet Scania Financial Services. SFA erbjuder finansiering och försäkring av Scanias produkter genom filialer i Norden och Baltikum. Företaget grundades 1947 och har idag en finansieringsportfölj på ca. 19 miljarder, vilket gör SFA till det äldsta och det största finansbolagen inom Scania Financial Services. Företaget har ca. 100 anställda varav ca. 40 stycken sitter på huvudkontoret i Södertälje.

#LI-Hybrid

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania CV AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scania CV AB (org.nr 556084-0976), https://www.scania.com/world/#/

Arbetsplats
Scania

Jobbnummer
6836615

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: