Investor Relations and Office Manager till Investmentbolaget MVI

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

MVIs verksamhet bygger på förvärv och långsiktig utveckling av företag genom aktivt ägarskap. Som private equity-bolag är vi en del av finansbranschen och arbetar i en miljö med högt tempo som kräver hög integritet och diskretion. Alla våra medarbetare har en grundläggande förståelse för finans och företagande. Vår vardag innehåller korta tidsfrister och många parallella projekt.

Ansvaret som MVI har gentemot investerarna och som möjliggör våra förvärv upptar en stor del av den dagliga verksamheten. Vi strävar ständigt efter att fördjupa våra relationer och höja kvaliteten på arbetet med vårt nätverk av investerare. Därför söker vi nu dig som har ett genuint engagemang för att skapa kundrelationer.

Publiceringsdatum
2017-06-30

Dina arbetsuppgifter
Som Investor Relations på MVI ansvarar du för en mängd olika områden. Fokus är på administration av fonden och tidigare portföljbolag men din roll innebär också löpande ansvar över kontoret med 5 medarbetare och en del administrativt arbete.

Uppskattningsvis innebär rollen att du arbetar en majoritet av din tid med IR, och håller dialogen med investerarna i fonden och portföljbolagen. Resterande del av heltidstjänsten består av övriga kontorsgöromål samt visst administrativt arbete.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

* Ansvarig för att sköta om allt avseende kontoret
* Korrespondens med aktieägare/fondinvesterare
* Hantering av rapportering till aktieägare/fondinvesterare
* Koordinera fundraising, kundevenemang och investerarmöten
* Hantera frågor från aktieägare/fondinvesterare såsom försäljning av aktier
* Hantera utskick till investerare
* Skriva styrelseprotokoll
* Ansvar för företagsevent, både interna och kundevent.
* Ansvar över löpande kontorsfunktioner och visst administrativt arbete
* Stöd till kollegor i deras administrativa arbete, samt korrekturläsning av olika material
* Uppdatering av hemsidan

Vem är du?

För att du ska passa in i den här nyckelrollen förutsätter vi att du har relevant ekonomisk utbildning på kandidatnivå, alternativt en yrkesutbildning motsvarande paralegal eller liknande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av till exempel Investor Relations, middle office på bank, en roll som administrativ assistent eller arbete inom en ekonomifunktion. Du har hög integritet och är inte rädd för att ta egna initiativ eller fatta självständiga beslut. Du har en god förståelse för kundsupport samt har en fallenhet för multitasking, prioritera och att jobba parallellt mot flera deadlines. Vi ser att du är flexibel och villig att utföra både mer avancerade arbetsuppgifter såväl som enklare kontorsgöromål. I tjänsten ingår bland annat att vara den som i första hand öppnar dörren samt serverar kaffe till gäster.

Vi tror att egenskaper som passar in på dig är att du är stresstålig, har god social kompetens, utför dina arbetsuppgifter noggrant och är en lojal och ansvarstagande lagspelare. Vi ser även att du uttrycker dig utmärkt såväl i tal som skrift på både svenska och engelska. Du behöver ha goda färdigheter i MS Office, erfarenhet av Wordpress och Fortnox är meriterande.

Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt och intervjuer planeras till början av augusti. Tyvärr har vi ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail men du är välkommen att visa ditt intresse för tjänsten genom att klicka på länken.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Brasch charlotte.brasch@jurekexecutive.se 0731-42 50 64
Pernilla Svensson pernilla.svensson@jurekexecutive.se 0706-80 80 01

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
3585378

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: