Inventory Controller sökes till globalt läkemedelsföretag i Soln

Avanzera AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Vi söker en medarbetare till en av våra kunder som är verksamma internationellt och arbetar med snabbrörliga konsumentprodukter samt läkemedel. Detta är ett uppdrag med start omgående och pågår tillsvidare. Tjänsten är stationerad vid det nordiska huvudkontoret i Solna.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och arbeta ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad, betald semester samt friskvårdsbidrag.


Arbetsuppgifter:
Som Inventory Controller, kommer du ha ett tätt samarbete med Supply Chain Controllers, försäljningsgrupper för att effektivisera och ständigt förbättra företagets olika processer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter handlar om planering förberedelser samt utföra analyser enligt företagets policy och riktlinjer. Säkerställa returprocessen och aktivt utveckla inventarieoptimeringen. Resor inom norden är förekommande i och med inventering i de nordiska länderna.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Planering och förberedelser av all försändelse av instrument och utrustning i de olika avtalsområdena.
• Regelbunden effektivitetsanalys.
• Planera och optimera inventarier i samarbete med försäljningsgrupper, Supply Chain Controller och kunder, inklusive kommunikation till interna intressenter i detta avseende.
• Säkerställa returprocesser.
• Åtgärder i veckorapporter gällande försändelser
• Ständigt effektivisera inventeringsprocessen i samarbete med intressenter.
• Samt övriga ansvarsområden


Din bakgrund:
För att lyckas i denna roll söker vi dig med en viss erfarenhet inom logistik eller Supply Chain med kunskap gällande regler kring försändelser av konsumentprodukter och läkemedel eller snarlik erfarenhet. Du har minst gymnasieutbildning, bra kunskaper i engelska samt svenska. Mycket goda kunskaper i Excel särskilt ERP-system, JD Edward och BI-verktyg. Du kommer ha ett tätt samarbete med Supply Chain Controllers, kundtjänst samt andra avdelningar för detta krävs stark kommunikations-, prestations- och förhandlingsförmåga. Möjlighet att utveckla nära relationer med kunder och kollegor på alla nivåer. Du ska drivas av att leverera affärsresultat som genererar kundnöjdhet. Med en positiv attityd och öga för detaljer för att inte missa några deadlines kommer du att lyckas i denna roll.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-04-11

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-18
Ange följande referens när du ansöker: 1053
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexander Molin 08-545 28 313

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
4075490

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: