Inventory Controller sökes till globalt läkemedelsföretag i Soln
Avanzera AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Vi söker en medarbetare till en av våra kunder som är verksamma internationellt och arbetar med snabbrörliga konsumentprodukter samt läkemedel. Detta är ett uppdrag med start omgående och pågår tillsvidare. Tjänsten är stationerad vid det nordiska huvudkontoret i Solna.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och arbeta ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad, betald semester samt friskvårdsbidrag.
Arbetsuppgifter:
Som Inventory Controller, kommer du ha ett tätt samarbete med Supply Chain Controllers, försäljningsgrupper för att effektivisera och ständigt förbättra företagets olika processer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter handlar om planering förberedelser samt utföra analyser enligt företagets policy och riktlinjer. Säkerställa returprocessen och aktivt utveckla inventarieoptimeringen. Resor inom norden är förekommande i och med inventering i de nordiska länderna.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Planering och förberedelser av all försändelse av instrument och utrustning i de olika avtalsområdena.
• Regelbunden effektivitetsanalys.
• Planera och optimera inventarier i samarbete med försäljningsgrupper, Supply Chain Controller och kunder, inklusive kommunikation till interna intressenter i detta avseende.
• Säkerställa returprocesser.
• Åtgärder i veckorapporter gällande försändelser
• Ständigt effektivisera inventeringsprocessen i samarbete med intressenter.
• Samt övriga ansvarsområden
Din bakgrund:
För att lyckas i denna roll söker vi dig med en viss erfarenhet inom logistik eller Supply Chain med kunskap gällande regler kring försändelser av konsumentprodukter och läkemedel eller snarlik erfarenhet. Du har minst gymnasieutbildning, bra kunskaper i engelska samt svenska. Mycket goda kunskaper i Excel särskilt ERP-system, JD Edward och BI-verktyg. Du kommer ha ett tätt samarbete med Supply Chain Controllers, kundtjänst samt andra avdelningar för detta krävs stark kommunikations-, prestations- och förhandlingsförmåga. Möjlighet att utveckla nära relationer med kunder och kollegor på alla nivåer. Du ska drivas av att leverera affärsresultat som genererar kundnöjdhet. Med en positiv attityd och öga för detaljer för att inte missa några deadlines kommer du att lyckas i denna roll.
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/Avanzera.Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-04-11ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-18
Ange följande referens när du ansöker: 1053
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexander Molin 08-545 28 313
FöretagAvanzera AB
AdressAvanzera AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853
Jobbnummer 4075490
Observera att sista ansökningsdag har passerat.