Intranätredaktör - Regeringskansliets Förvaltningsavdelning - Administratörsjobb i Stockholm
Intranätredaktör
Regeringskansliets Förvaltningsavdelning / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Regeringskansliets Förvaltningsavdelning i Stockholm

Information Rosenbad är Regeringskansliets gemensamma enhet för information och kommunikation. Enheten samordnar övergripande information om regeringens arbete och Regeringskansliets verksamhet samt information om EU. Information Rosenbad ansvarar för samordning och utveckling av Regeringskansliets webbplatser, intranät, grafiska profil samt Rosenbads presscenter. Enheten producerar också tryckt informationsmaterial, myndighetens interntidning och genomför mötesarrangemang för interna och externa målgrupper. Information Rosenbad har två sektioner och 26 medarbetare.
Arbetsplats: Förvaltningsavdelningen Information Rosenbad
Titel: Intranätredaktör
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av att arbeta redaktionellt med Regeringskansliets intranät, vilket innebär att löpande bevaka verksamheten i Regeringskansliet och producera texter för publicering på intranätet. Du kommer att ha mycket kontakt med departementsredaktörer och ha en central roll i arbetet med att samordna intranätet. Andra arbetsuppgifter är att skapa tillgängliga pdf:er av dokument såsom propositioner och skrivelser samt att arbeta med bildhantering
Intranätet administreras med hjälp av FrontPage och du kommer att skapa webbsidor, underhålla befintliga webbsidor och kvalitetsgranska både innehåll och informationsstruktur. Du kommer också att vara delaktig och drivande i utvecklingen av intranätet.
Det förekommer uppdrag som innebär att du håller i hela kommunikationsprocessen, dvs. från att analysera behov och ta fram kommunikationsplaner till att genomföra och följa upp insatser.
Du kommer också att arbeta med andra kanaler, t.ex. Regeringskansliets externa webb (som administreras med publiceringssystemet Polopoly), och ge muntliga presentationer för olika målgrupper både internt och externt.
Beskrivning av kvalifikationer:
Vi söker dig som har högskoleexamen, exempelvis inom information och kommunikation eller journalistik, eller motsvarande kompetens och utbildning inhämtad på annat sätt.
Du har erfarenhet av redaktionellt arbete och är en driven skribent med intresse för samhällsfrågor och politik. Vidare är erfarenhet av arbete med intern information och intranät är ett krav och du har lätt för att värdera och göra information begriplig i text och form på webben.
Du har arbetat med att ta fram kommunikationsplaner och att stödja andra vid kommunikationsplanering. Du är van vid arbeta i projekt, har lätt för att samarbeta och tycker om att arbeta i grupp. Kunskap om och praktisk erfarenhet av användbarhet och tillgänglighet inom webbområdet är önskvärt, liksom vana av att arbeta med publiceringssystem.
Kunskaper i FrontPage är ett krav. Kunskaper i Photoshop, HTML och Adobe är önskvärda. Du har goda kunskaper i engelska och vi ser gärna att du behärskar ett eller flera språk till.
Övriga villkor:
Mer information om arbetsuppgifterna lämnas av sektionschefen Karin Hedman, tfn 08-405 42 53 och om anställningsförhållandena i övrigt av personalhandläggare Anna Sundquist, tfn 08-405 40 64.
Anställningen är en tillsvidareanställlning och avser heltid. Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuella löner och provanställning. Svenskt medborgarskap krävs, registerkontroll kommer att genomföras.
Fackliga företrädare är Per Hellman för ST, Anna Malmberg-Ekdahl för SACO och Eeva Emani för SEKO. Samtliga nås via växeln på tel. 08-405 10 00.

Publiceringsdatum
2008-04-02

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare
Heltid
snarast möjligt eller enligt överenskommelse

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-04-09
Enbart skriftlig.
Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Ange följande referens när du ansöker: FA2008/448/FAPA
Ansökan kan skickas till e-postadress: anna.sundquist@adm.ministry.se

Företag
Regeringskansliets Förvaltningsavdelning

Adress
Regeringskansliets Förvaltningsavdelning
Regeringskansliet
10333 STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4054064

Jobbnummer
181082

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliets Förvaltningsavdelning: