Internserviceansvarig - Statskontoret - Administratörsjobb i Stockholm
Internserviceansvarig
Statskontoret / Administratörsjobb / Stockholm
2017-05-18

Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Statskontoret i Stockholm

Arbetsuppgifter
Som internserviceansvarig är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ansvara för samordningen av den interna servicen vid Statskontoret samt att förvalta, samordna och utveckla de lokaler som Statskontoret hyr. Statskontoret har en facility management-lösning där all internservice tillhandahålls av en leverantör. Du är kravställare gentemot den leverantören och mot hyresvärd, fastighetsförvaltare och andra som utför servicetjänster hos oss. Statskontoret kommer den 1 september att flytta till nya lokaler på Torsgatan i Stockholm. Vi delar lokaler med fyra andra myndigheter och du ska efter flytten ansvara för samordningen med dem samt ha en god dialog och relation med den interna verksamheten. Den internserviceansvarige ska leda mindre ombyggnationer, ansvara för drift och underhåll samt i samråd med verksamheten bistå så att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls.

Övriga uppgifter som ingår i arbetet är bland annat systematiskt brandskyddsarbete, miljöledning och miljöredovisning, tillgänglighetsfrågor samt fysisk säkerhet.

Den utannonserade rollen som internserviceansvarig ingår i Enheten för verksamhetsstöd. Inom avdelningen finns Statskontorets stödfunktioner som tekniskt stöd, ekonomi, inköp, personalhandläggning, kommunikation samt arkiv och bibliotek. Enheten leds av administrativ chef.

Utbildning/erfarenhet
* Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
* Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom vad arbetsgivaren bedömer som relevant område.
* Erfarenhet av hantering av hyres- och serviceavtal inklusive förhandling.
* Kompetens och erfarenhet kring arbetsmiljö, miljö och säkerhet.

Det är meriterande om du har:
* kunskap och/eller erfarenhet av projektledning
* erfarenhet av lokalförsörjningsarbete

Vi ser att du som söker är serviceinriktad, initiativrik, lösningsorienterad samt har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du har en god verksamhetsförståelse och arbetar självständigt, flexibelt och utvecklande. Du är affärsmässig och ska kunna företräda Statskontoret med integritet.

Om Statskontoret
Statskontoret är regeringens utrednings- och utvärderingsmyndighet. Vi analyserar statliga verksamheter ur ett effektivitetsperspektiv och gör utredningar inom alla sektorer. Vårt arbete bidrar till att effektivisera och utveckla statsförvaltningen. Vi har även i uppgift att främja och samordna arbetet för en god förvaltningskultur i staten. Statskontoret har ett 80-tal anställda och finns i Stockholm.

Läs mer om Statskontoret och vad vi erbjuder på vår webbplats.

Information
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Sörensson, administrativ chef, eller Camilla Nelson, personalhandläggare. Fackliga kontaktpersoner är Tove Stenman (Saco) och Jan Boström (ST). Samtliga nås på telefon 08-454 46 00.

Ansökan
Skicka din ansökan, på svenska, via länken till vårt rekryteringssystem på http://www.statskontoret.se/om-oss/lediga-tjanster/ senast den 31 maj 2017. Ange diarienummer 2017/105-2.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-05-18

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statskontoret

Adress
Statskontoret
Box 8110
10420 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 20

Jobbnummer
3506345


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statskontoret: